Fågelperspektiv

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Margus - 20 februari 2010 20:36

Insnöade är bara förnamnet. Alpmassiven i trädgården är nu ännu större. Dörren gick bara med yttersta svårighet att få upp i morse och när golvpersonalen skulle ut och rasta sig gav dom upp redan på förstubron. Snön utanför trappan, som inte syntes, var jämnhög med farstun och de kortbenta sa "shit" och valde resolut att både kissa och bajsa på farstun...!   


Skulle till fågelhuset för att kolla att kanariemorsorna har tillräckligt med mat till barnen. Men... hur? Man kom ingenstans, tror vi har fått 6 dm. Snön gick över stövlarna och eftersom både rygg, knän och handled strejkade efter gårdagens skottande orkade jag inte kasta upp snön på de redan höga vallarna. Fick skotta framför mig och lägga bakom mig... ungefär.    


Husbonden har gjort det nödvändigaste, hundarna har fått en lång rastningsgång. Vi har ringt på hjälp för rensning av garageplan i morgon. Vallen till vedboden som vi ska igenom är väl två meter hög. Detta är bara too much. Det är bara så obegripligt mycket snö. Det ligger väl till midsommar, typ. Blev så matt att jag inte ens gitte fotografera.   




HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards