Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Margus - 27 januari 2010 21:32

På lätta fötter trippades det ut från läkaren i snöyran. Friskförklarad. Nåja… åtminstone från alla farhågor jag dragits med den senaste tiden. Värken har klingat av högst betydligt och läkaren tror absolut att det tog så lång tid för kroppen att hämta sig från cortisonutsättningen. Det höga B12-värdet var därtill helt normalt - för mig som tar B12-injektioner alltså. Det byggs upp en depå i kroppen vid varje injektion och pytsas sen ut eftersom. Och eftersom jag hade mycket vätska i kroppen var det väl kvar ovanligt mycket.


Sådär bara. Blodtrycket var helt okej. "Nej, vi ändrar inte på några mediciner – detta ser bra ut". Jag kunde 'klappt en och kysst en', för att travestera Cornelis nej... Frödings Bergatroll. Härligt att andas var det också denna dag med plusgrader för första gången på två månader tror jag. Plus 1,8. Undra på att jag köpte med mig bakelser hem, här fanns mycket att fira. Sen fick det väl snöa så mycket det ville. Vilket det också gjorde.

Trött efter två månaders köld, värk och oro. Hämtar mig väl så småningom, vilket behövs för nu häckas det i fågelhuset. Nu ska vi bara invänta en sista (?) attack av rysskylan. I somras fasade vi för ryssvärmen, som aldrig kom. Det behöver inte kölden göra heller. Nu räcker det.

Av Margus - 27 januari 2010 21:30

... eller... Det ska vi fira del 1.


Tidigt hörde vi att SAAB la ner jobbet en stund för att fira Spyker Cars köp av företaget. Man firade dagens hjältar vd:n Jan-Åke Jonsson och Victor Muller. Ja, stans bagerier sålde semlekransar och tårtor på ’löpande band’ ;-).

Denne Muller har drivits av en stark tro på saken men av många samtidigt beskrivits som en drömmare som aldrig fått något att gå med vinst. Skit samma, det ska finnas plats för drömmare också;-) En stark övertygelse KAN ge framgång. De gamla industrimagnaterna som alla "började med två tomma händer" lyckades ju… så det måste väl vara värt ett försök. Segern nu är väl värd att fira!


I går gjorde förstås Maudan stort nummer av köpet, men om det är någon som ska firas för denna extra chans så är det då INTE REGERINGEN. För vad har dom gjort, egentligen? Maud Olofssons bevingade ord till de hotade anställda "efter regn kommer sol" glömmer inte jag. Hon har också, som regeringsmedlem, med emfas pratat ner SAAB och dess förutsättningar så som ingen annan regering gjort utomlands. Därtill har alliansen endast och allenast beviljat en lånegaranti på ynka fyra miljarder. Ja… just ynka. Inte ens ett lån. Utan bara en garanti!

Nu låter regeringen som det är enorma summor "av skattebetalarnas pengar", men när dom sänkte skatten för landets rikaste tiondel med 60 procent knusslade man inte med miljarderna. Skattebetalarnas pengar! Inte när dom sålde Vin & Sprit heller och alla våra gemensamt ägda Apotek. Där går vi miste om massor av pengar TILL skattebetalarna. Det ska vi minnas nu i vidräkningens tid.

Och vad är väl fyra miljarder? Vi slänger ut 33 MILJARDER ÅRLIGEN till EU. För att inte tala om hur många miljarder en nedläggning hade kostat i arbetslöshet...!!!


Jag är ingen ekonom, gudskelov… för räknenissar står inte alltid högt i kurs, men jag tror det finns plats för nischade företag inom bilbranschen. Ett svenskt bilföretag kan väl aldrig konkurrera globalt med större nationers så det gäller nog att hitta sin nisch. Hoppas det lyckas, för glöden i Victor Mullers ögons skull.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards