Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Margus - 21 september 2009 21:54

 

 

Man kom bara inte undan… Riksdagens budgetdebatt trängde igenom bruset idag. Alliansen är fruktansvärt effektiv och farlig. Jag tillägger gärna falsk och fundamentalistisk också. Tyvärr är Östros inte sossarnas bäste man att bemöta attackerna, men tack och lov finns duktiga personer i V och MP och det behövs. I kommande valrörelse slipper S står där ensam mot fyra partier vilket var rätt vidrigt 2006. Känner stor förhoppning.

 

För övrigt råder stora tröttheten. Guuud, vad jag har sovit idag. Lämnade blodprov på VC för koll av zinknivån. Vid senaste läkarbesöket ordinerades överdos av zink under fyra veckor. För att fylla på depåerna, hette det. Hade bara 8 mmol zink när det ska ligga mellan 10-16. Har alltså tagit 90 mg per dag (30 mg lär vara max).
Efter två veckor uppstod rejäl ömhet i muskler och leder, troligen har kroppen samlat på sig vätska. Gick som en åttioåring med ömma fötter och ben - trots stödstrumpor.

Då såg jag att tabletterna även innehöll natrium! Har alltså fått i mig 112 mg Na dagligen. Extra - för man får ju i sig salt på annat sätt också (1-2 gram per dag anses tillräckligt). I fredags avbröt jag på eget bevåg eftersom provet skulle tas idag. Har inte depåerna fyllts då så vet jag ingen lösning, men så är man inte läkare heller.

Mag-o-tarmmottagningen tyckte "biverkningarna" lät konstiga. Har inte heller hittat nåt matnyttigt om det på nätet. Ser fram mot den dag då detta överskott ska ut.


Med posten kom idag Gunnar Edmans bok "Du med livet", beställd från antikvariat på nätet. Fann häromdagen ett fullskrivet ark med citat från 1973 när jag läste boken. Har verkligen saknat den. Det är ju bättre med hela boken än lösa noteringar. Sagt och gjort. Här finns alla citat som betytt mycket för mig i mina religiösa grubblerier.

Som t.ex den här trösterika:

"En liten solstrimma genom källargluggen hade drivit upp en liten påsklilja. Hon stod där ensam och blommade för ingen i en bortglömd kruka. Ensam med solen. Ensam med Gud i källarmörkret."




Av Margus - 21 september 2009 20:26


Svenska medier har verkligen sjunkit lågt när man haussar upp grälande hollywoodfruar till hot stuff. Vem bryr sig. Låt USA hålla på med sånt här over there. Varför starta denna kvasidebatt när det finns så många mycket viktigare saker att skriva om. Fyy, så dåligt av svenska medier! Blanda inte in oss, bara för att bimbon råkar vara svensk. Anna Anka måste vara helt urblåst eller ha fått bra betalt. Det må vara helt galet men konspiratoriskt lagd som jag är tror jag att högerkrafter ligger bakom för att påverka kvinnor att gå tillbaka till hemmen. Det ligger liksom i tiden.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards