Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Margus - 8 september 2009 22:46

     

Se där... nu har det hänt. Det som vi alla anade. Franska Pernod Ricard behåller Absolut men ska sälja resten av Vin & Sprit. Bara ett drygt år efter erövrandet från svenska staten. Både fabriker och kända varumärken ska bort nu. Det gäller såväl Explorer som Renat och Blossa, enligt DN. Ja, det visste vi väl. Vem som nu vill köpa bolaget vet ingen. Och hur går det nu med de svenska jobben?


Vi minns alltför väl hur företagsledaren för Pernod Ricard poserade med en flaska Absolut Vodka som en trofé. Äckligt. Det var DEN - och bara DEN -han ville åt. Men då hette det att: "Köparen avser att behålla Vin & Sprit som ett svenskt bolag baserat i Sverige med fortsatt ansvar för produktion och marknadsföring". HA! Jojo.


Jag säger det om och om igen: Så här går det när utländska bolag köper Apoteken också. Har man sålt så har man sålt. Då är det för sent att ställa krav.

Högerregeringen avser tydligen att fullkomligt plundra Sverige innan dom blir avsatta. Reinfeldt är verkligen en ulv i fårakläder. Säger ett och gör annat. Han låter mekanisk som en robot, fullkomligt utan känslor, när han berättar om planer och sånt.






Av Margus - 8 september 2009 21:04

Nä nu smäller jag av! Ny layout på hele dritten!

Bloggagratis har blivit Bloggplatsen. Nääääjjj!

Var övertygad om att ha kommit fel. Men sen fattade man ju.

Det blir säkert JÄTTEBRA med tiden, det är inte det...

Detta var bara fel dag för nyheter.

Det är så himla mycket att lära sig hela tiden.


Just i kväll tänkte jag ta itu med filmbiten och säkerhetskopiering till den extra hårddisken.

Den som jag inte orkat med hittills... Hvi händer mig detta? NU?

Jag som bara skulle in och titta lite... Här ligger manualerna upplagda.

Jag har inte tiiid med fler nyheter. Så störd jag blev!

Suck.


Nä, nu måste jag smälta detta. Återkommer när jag har samlat mig.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards