Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Margus - 2 september 2009 23:24

När städningen väl var klar öppnades luckorna och jag var redo med kameran. Fick jag vänta eller...

Nämen, ÄR det verkligen klart nu? FÅR vi verkligen komma in? VAD har dom gjort därinne?

Härligt doftande och rent... VÄLKOMNA NU SMÅ FÅGLAR!!! 

väntan, väntan, väntan...

Inspektionsgruppen var först.

Snart byggde det på med fler. Och till sist var hela flocken inne.







Av Margus - 2 september 2009 23:15

Nu gjorde den jäkla bloggen så igen... Dvs. minskade ett kollage som var tänkt större. I vanliga fall kan man lägga in en bild som är 500 pixlar bred och den täcker bloggens hela bredd. Kollaget nedan var gjort 700 pixlar brett men blev nedminskat till 350 här. Fattar ingenting.

NÅ..!! Smått blev det därmed och jag gör inte om det. Det skildrar storstädningen i fågelhuset i tur och ordning med skyffel, sop, sug, fönsterskrapa, mopp, skottkärror, tomt och... till sist klart.


Nu återstår att se vad bloggen gör med nästa kollage....







Av Margus - 2 september 2009 21:26

Näää, jag gick inte på fotoklubbens årsmöte i kväll. Det var nu den skulle bildas. Men jag avstod…

Har nämligen fått en påse under ena ögat som inflammerats. Ja, egentligen sitter påsen långt nere på kinden och är röd. Tycker det räcker med de påsar som tillkommit naturligt, vilka man har att förhålla sig till varje gång framför spegeln. Den här är dessutom i vägen och drar uppmärksamhet till sig. Nä, det fick allt vara.


Har inte heller ambitioner att åta mig några uppdrag. Sen tänker man ju på svininfluensan, varför utsätta sig mer än nödvändigt. Och sen skulle Uppdrag granskning följa upp läkarbristen i tv. (Sorgligt. Men intressant.)


Känner mig inte heller som nån fotograf just idag. Lilla Huset gjorde en inköpsresa till Grannbyn. Utan kamera, och det har sina risker. Det är nämligen då man ser de bästa motiven. Just idag var de vackra kossorna särdeles nära, och just idag cirklade den blå kärrhöken runt över fälten… Jösses, vilka bilder det KUNDE HA BLIVIT.

Kanske är kindpåsen nu på tillbakagång. Höll en ispåse på den idag och fasen vet om inte den minskade något i omfång. Ögat har inte heller runnit och svidit som igår. Hoppas…

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards