Fågelperspektiv

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Margus - 1 september 2009 22:58

  

Åååh, jisses... gissa om man är mör i kroppen efter sju timmars storstädning i fågelhuset. På två personer. Såpass krävs när man gör höstfint. Ryggskottet som hållit i sig över en månad nu är på tillbakagång så det gäller att vara försiktig. Korsetten på och inga knyckar. Det högg bara till en gång i ryggraden, uuuh.

Har bilder på evenemanget men hann inte bearbeta dem efter På Spåret-minnen på tv i kväll.

 

Däremot vill jag visa dagens bilder på ladusvalorna som tillbringade dagen på vårt tak och tv-antenn.

De har varit ute över åkrarna i bygden hela sommaren men nu var dom här igen. Samling inför avfärd. Man smälte ju helt när svalungarna låg och vältrade sig på takpannorna och vred upp sina vita magar mot solen, denna sista (?) sensommardag.  Kunde inte hålla mig... På darriga spagettiben styltade jag in efter kameran.

En unge ser ut som om den störtat rätt in i pannorna, men den lyfter bara vingarna för att släppa solen inpå kroppen.

 

När svalorna återvänder till häckplatsen så här strax före avfärden får jag för mig att de memorerar omgivningen för att känna igen sig när de återvänder nästa år. Får nog ställa den frågan till P1:s Naturmorgon.


Nog lever man mitt i naturen här. Husbonden hade just sällskap av en vårtbitare i tv-soffan (han kände hur det kröp på kroppen...) som fick släppas ut i sommarnatten genom fönstret.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards