Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Margus - 27 augusti 2009 22:45

Nu har jag fått svar på att Vårdvalet (se inlägg HÄR) sker slumpvis. Just vad jag misstänkte! VG Regionen har givit mig skriftligt på detta. De tittar efter de vårdcentraler där man varit mer än två gånger och gör sen ett slumpvis val. Undra på att folk hamnar fel och måste välja om! Ett jäkla merarbete. För oss!


Det är nämligen för dyrt för regionerna att följa givna direktiv och då skiter man i det...! Helt självsvåldigt.! Det borde tamejsjutton vara straffbart.

Ingen av intentionerna som står i de utsända breven stämmer! Vi har blivit förda bakom ljuset. Vårdpersonalen har förts bakom ljuset och blivit desinformerad och kan alltså inte berätta för folk vad som sker.


Och ju fler patienter de lyckas plocka bort från en vårdcentral, desto mindre vårdpeng får den centralen av landstinget. Och desto dyrare blir det för dig när du vill gå till "fel" vårdcetral, dvs. där du inte blivit listad. Nu vill det till att patienterna jobbar på själva.


  • Upp till kamp alla uttröttade, utbrända, gamla, synsvaga, darrhänta, muskelsvaga, sängliggande, handikappade och deprimerade för att bevaka era intressen så att ni hamnar där ni själva vill!
  • Läs den finstilta texten på A4-bladet med alla vårdcentraler och pricka rätt bland det tättskrivna raderna så du får tag i exakt rätt nummer på din vårdcentral! Numret läses elektroniskt så det måste vara rätt!

Ska datanissarna på regionerna verkligen få ha jobben kvar efter detta?

Får man bara strunta i givna direktiv?

Demokratin är snart borta (den kostar tydligen för mycket – för en del) och anarkin tar över. Det är här nu.

Det sker nu. Om vi inte protesterar mot sånt här har vi snart ingen demokrati kvar.

Av Margus - 27 augusti 2009 22:42

Puh. Har just lyckats avregistrera mig från nätverket Stay Friends. Gick med där av misstag, för jag var nyfiken, en last man dras med...;-) Men... nä, det var inget för mig. Man kunde söka efter gamla klasskamrater och få kontakt med dem.


Visst hittade jag några gamla klasskamrater som också registrerat sig, men bara till namnet. Den som lade upp ett foto på sig själv fick se ett litet, litet foto på andra som gjort samma sak. Men att se hela fotot i rätt storlek kunde man inte förrän man slantade upp 240 kr i årsavgift för "guldmedlemskap". Där var alltså haken. Nä, det fick allt vara.


För mig är det alltid särskilt svettigt när jag går med i nåt sådär helt apropå. Vad händer nu? Fastnar jag här? Hur kommer man ur? Frågorna  och oron dansar runt hela tiden. Obehagligt.

Nu har jag bett Väninnan att då och då säga till mig att hålla mig i skinnet och låta bli såna där äventyr. Typ: "Du har väl inte gått med i nåt nu igen". Eller: "Du har väl inte dragit igång nåt nu".

Jag tycks ha en märklig förmåga att starta upp skeenden som sen blir lite jobbiga att fullfölja. Usch.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards