Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Slipper pest- och-pina

Av Margus - 24 augusti 2009 17:25


Denna dag präglades av besök på Sjukhuset i La Stada. Fast så mycket stadsmingel blev det inte. Vi från bonnvischan åker direkt in till Lasarettet (vilket gammalt fint namn) i ena änden av staden. Sen orkar man inte mer. Jobbigt att köra bort och fram.


Återbesöket på medicinkliniken gav två besked. Det dåliga först: Min goa läkare prövar tjänst i annan stad och återkommer nog inte. Suck.

Det roliga: Jag slipper pröva ny pest-och-pina-medicin på ett tag. Alla prover var bra och jag är besvärsfri just nu. Just nu, alltså!  Pentasa var annars på tal, men... nu talar vi inte mer om det. Njut så länge det håller!


På Ortopedservice fick man en käftsmäll. Av Landstinget. Dom har dragit in de tidigare remisserna på MBT-skor. Mina livräddningsskor. Jag som var så glad att läkaren skrivit en remiss. Han visste inte heller... 


Landstinget vet inte vad man gör. På sikt alltså. MBT-skor är faktiskt rena Folkhälsan. Bra för fötter, knän, höfter och rygg. För att inte tala om hjärt-kärl-effekten när folk kan röra sig. Nu får man betala över 2000 pix för skorna istället för 600.  "Det är vansinnet som styr", sa en medpatient och jag ute på ljugarbänken.


Så får man försöka ge sig på Kolossen På Lerfötter, då. Inte för att tron förflyttar DET berget, men jag ska åtminstone säga ifrån: Nämn icke ordet FOLKHÄLSA efter detta!

 
 
Ruth

Ruth

24 augusti 2009 23:55

Så trist att din läkare skall flytta, inte det samma med en ny, en trogen läkare blir som en vän. Tur var att allaprover var ok. Ingen vanlig Svensson har råd att köpa sådana skor till fullpris, helt makalöst. Det gäller att nöta dom du har till max innan dom lämnas hedan. Vad blir nästa nerskärning tro.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
jenny

jenny

25 augusti 2009 00:21

Va skönt att du fick bra besked så du slipper pest-och-pina-medicinen ett tag i alla fall!

MBT-skorna är verkligen GULD!
Men trots mina ryggbesvär har jag aldrig hört tidigare att man kunde få remiss för ett par sådana!?
Jag köpte förra sommaren och gav då 1300:-
Men dom är faktiskt väl värda sina pengar....

Det finns så mycket annan skit man lägger pengar på, så varför inte unna sej ett par riktigt bra dojjor??

Di där "fossingarna" och allt det där andra viktiga som rygg, höfter och knä ska ju bära oss fram till "slutet" så att säja...

Jag tycker du ska unna dej ett par nya om du inte redan har gjort det.
Ha det gott!! //Jenny

http://itsmylife_j.blogspot.com

 
Uffematten

Uffematten

25 augusti 2009 14:32

Nä du! Folkhälsa är nog bara något för dom som har råd numera...

http://uffematten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards