Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Margus - 22 augusti 2009 20:05

Idag hölls Öppet Hus på Västra Götalandsregionens 120 offentliga vårdcentraler. Självklart var Lilla Husets invånare på Byns Vårdcentral för mingel och kaffetår.

Se här stod psykologen i dörren och sken som en sol, och där låg sjukgymnasten på knä och visade MBT-skor och fotriktiga inlägg. Och överallt tassade folk omkring i lokalerna på tipspromenad. Nu fick Husbonden chans att se alla skrymslen och vrår vilka jag som stamkund känner tämligen väl.


Husbonden och jag testade häftig gångmaskin och övade hjärt-lungräddning, ifall, ifall… Vi räddade provdockan! Både han och jag fick grönt ljus, tack och lov. Känns betryggande.


Mitt larm i Ortstidningen var också på tapeten. Varningen om risk för felplacering (se inlägg HÄR) hade fått åtskilliga att sprätta upp sina röda kuvert för att kolla. Vårdcentralschefen hade fått samtal från fler som felaktigt blivit flyttade till Grannbyn. Han var mycket nöjd med min insändare liksom även Byns landstingskontakt. Och förre socialchefen hade tagit upp saken i sin pensionärsförening och fått folk på tårna.


Så vågorna rullar ännu och nu blir det utredning och djupdykning i hur man egentligen hanterat statistiken i VG Regionen. En handläggare på regionen hade fått uppdraget att ringa mig. Och det samtalet blev knepigt...


- Men har du varit på Grannbyn tre gånger de senaste 15 månaderna, frågade han enträget.

-  Det viktiga är, sa jag, om du verkligen inte ser mina 39 besök på vårdcentralen i min hemort.


Nä, se det gjorde han inte. Så nu har dom nog inte jobbat på rätt sätt. Jag tror dom kollade Grannbyn först, och såg att jag hade tre besök där och nöjde sig med det. Urdåligt. Så får det inte gå till!

Tänker dom beröva MIN fina vårdcentral patientunderlag…? Jag är så stolt över den och önskar alla privata diton åt pepparn (så det så).

--------------

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om många f.d borgerliga väljare inom vård och Apotek här på landsbygden byter till Röda Laget när privatiseringarna stryper deras verksamhet och rör till det så här. Den som lever får se.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards