Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Margus - 11 augusti 2009 17:50


Husbonden och jag firar 20-årig bröllopsdag idag.

Tjugo finfina år med humor och roliga projekt.

Blommor och bakelse väntar. 


                                                                                








Av Margus - 11 augusti 2009 17:41

Google är en mycket bra sökmotor. Kanske den bästa, vad vet jag. Har den som startsida på nätet och använder enbart den. Google har också bloggverktyg och hemsidesplats för den som vill använda det. Säkert också utmärkt. Liksom g-mail.

Google är enormt stort över hela världen. För stort. Mycket vill ha mer… Google vill ta över hela ditt liv på nätet.

Ibland när man är ute i olika ärenden på nätet poppar det upp erbjudanden från Google som man inte vill ha. De framförs som om man inte hade något val. Den tveksamme förleds att säga ja. Jag har själv gjort det och minns ännu fasan därvid. T.ex med Googles Toolbar. Jag ville ju bara TITTA… men vips… var hela datormiljön fullkletad med funktioner jag inte visste fanns, inte var intresserad av, inte behövde, och absolut inte ville ha.

När något hänger sig fast sådär försvinner det fria valet. Man känner sig fången. Under stor vånda och stress lyckades jag till slut få bort skiten. Det var flera år sen.

Häromdagen uppstod akut behov av ett Google-konto. Motvilligt. Tänkte att det inte kan vara så farligt. Jag gick på det igen! Helt plötsligt hade jag en bloggplats också. Och g-mailadress.

Därtill gick det inte längre att följa mailto-länkar. Såna där som länkar till en e-postadress för t.ex kundtjänst i nåt företag. "Det går inte för standardklienten för epost är inte rätt ifylld" stod det. Jag har aldrig haft problem med detta förut.

Vad jag än gjorde på nätet stördes jag av mitt allestädes närvarande Googlekonto. Intet ont anande registrerade jag ett nytt konto på You Tube. Det skulle jag aldrig gjort. Kopplingen mellan You Tube och Google är äcklig. Man blir livegen.

När jag dagen efter bestämde mig för att göra slut med Google försvann även mitt nya konto på You Tube. Det gör mig faktiskt bedrövad. Jag hade ännu inte laddat upp något dit, men… JAG GILLADE MITT KONTONAMN.

Nu påstås detta fortfarande vara upptaget fast jag har gjort slut med Google och brutit alla band.

Detta var sista gången jag hade att göra med Google. Hoppas jag.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards