Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Margus - 8 augusti 2009 18:15

Detta maffiga Naturens Underverk hittades på fönsterrutan där han sökte svalka bakom markisen. Jag tror minsann att även djuren behöver markiser ;-)

Lättfotograferat objekt inifrån köket. Inte ofta man får bilder av en vårtbitare underifrån. Tur att jag just idag tvättat fönstren så de tål att tittas på, hehe.

Av Margus - 8 augusti 2009 11:16

 

Spåren av detta himmelska vägnät fick mig att skjuta från höften och rubriken gav sig själv.


Husbonden jobbar första dan efter semestern och jag rår mig själv. Stannar inne stor del av dagen. Har fått nog av värmen för denna gång. 28-29 grader två dagar i rad räcker. Morgonpromenaden begicks mellan sju och åtta, men redan det var för varmt. I morgon blir det visst mer mulet. Sägs det. Lever på hoppet. Härligt med sommar, men… 20-22 grader räcker. Tack.


Augusti är annars MIN tid... sensommar. Syrsorna spelar, höst anas i färgerna, rönnbär och nypon lyser grant, luftfuktighet och lagom temp (oftast) och sommarjäktet är över.

Därför var det helt naturligt att mitt "hälsoprogram" startade just i augusti, för två år sedan. Ja, exakt idag förresten, den åttonde, började jag gå tre km per dag. Var fysiskt rätt nedgången, stakade och "högg" mig fram med stavarna som en skidåkare för att alls komma hem och somna helt utslagen på soffan.

Nu trippar jag ganska lätt sex-åtta km per dag och håller vikten. Tappade tretton kilo är fortfarande borta. Man har mycket att vara tacksam för. Att kunna gå och röra sig är inte alla förunnat.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards