Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Margus - 29 juli 2009 22:45

 

Dagens marknadsäventyr kostade oss 1500 kr. Allt precis lika nödvändigt ;-) Tack vare Husbonden fick vi med både köksknivar och ett dammsugarmunstycke till Lilla Huset. Samt var sin munkjacka, väst och t-shirt till Husbonden och broderad denimskjorta till mig.


Men… det bästa av allt… mina flätade livremmar som knarrar så hemtrevligt. Samt rara minimala pengapungar att sätta däruppå. Såna där som bara rymmer det nödvändigaste som kontokort, körkort och hopvikta sedlar. Dem har jag längtat efter. Två storlekar för olika ändamål.

 

Jag är vägrar nämligen att bära handväska. Den är stöldbegärlig, dinglar, är i vägen och riskerar att glömmas. Oftast har jag väst med många fickor men vill ha full kontroll även lättklädda sommardagar då till och med en väst känns varm. Magväska innehas, som nödfall, men är ful – särskilt om magen putar ut av sig själv innan. Och plånbok i bakfickan är inte att tänka på… ficktjuvsrisk.

Mina nya små pengapungar sitter diskret, nära kroppen, framtill, helst gömt under kläder och går ej att slita loss hur som helst. Wow.

 ----------------

Men… man ska inte tro att man kan filma för att man har en kamera som kan…

Söndagens landvinningar med hästarna kunde ej appliceras på dagens marknadsbesök. Eller så hade jag bara haft nybörjartur.

Nu hade jag mixtrat med bildstorlek och filmen blev hur suddig som helst. Oanvändbart. Har kämpat länge nog för i kväll. Nå… övning ger färdighet. Man får traggla på.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards