Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Margus - 27 juli 2009 22:54

Medan mörka regnmoln passerat revy har frosseriet i gårdagens rikliga skörd av bilder och filmsnuttar från hästpremieringen fortsatt. Sorterat och sparat. Duggregn hela dagen. Promenaden bytt mot en tur på motionscykeln på inglasad veranda med vacker utsikt över trädgårdens regnvåta blommor och blader.


Lilla Huset gläds och förundras över Zlatans välkomstceremoni i Barcelona. EN MILJARD för vår svenske spelare. 490 miljoner i reda pengar. Plus bytet med Eto’o. Då finns det pengar. Ganska sjukt egentligen.

Gläds gör vi också med vår nya simstjärna Sarah Sjöstöm som i debuten vid VM i Rom satte TVÅ världsrekord och snodde en guldmedalj. Häftigt.


Husbonden har utfört en heroisk insats i trekammarbrunnens stenkista. Allt grus är upptaget för att bytas mot nytt. I två hela dagar har rensningen pågått. Medan jag roat mig… fast jag har ju mitt ryggskott att skylla på.


Hur botas nu detta. Med värme och rörelse. Lätta promenader med avslappade muskler, cykelturer som mjukar upp ryggmusklerna och ökar genomströmningen, inmassering av Zon gel tre gånger dagligen, byter ställning ofta, rörelse så långt det går utan smärta, värktabletter som får musklerna att slappna av och öka blodgenomströmningen, korsett vid behov, samt en tröja knuten runt midjan för att hålla värmen. Svettigt värre. 

Och när ischiasnerven känns av, mitt specialknep… knäskura golv ;-) Så gammeldars är jag. Nä, inte på riktigt. Det är bara fejk. Jag låtsas alltså knäskura golven. Utför rörelserna. Precis som om det var äkta. Det är mitt sätt att hindra ischiasen att fastna i kläm. Upptäckte nämligen en gång i skarpt läge att detta hjälpte. Sjukgymnasten instämde i att det var en bra rörelse som kan hjälpa. Så jag skurar på.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards