Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Margus - 16 juli 2009 21:14


Dagens motionsrunda urartade till inget mindre än saft och kakor hos grannarna. Primärt sökte vi skydd på deras loge när regnet var över oss. Där fick vi se den käckaste kaninbur världen skådat (tror jag). Bonden har byggt den åt barnbarnens kaniner. En riktig villa på höga ben, med brutet tak och burspråk fram. Avsedd för utevistelse året runt med isolerat sovrum i mitten. Husbonden och jag önskade genast bli kaniner i våra nästa liv. Dock är vi glada att slippa ansvar för frakten av denna stora villa till barnen på Öckerö.

Lilla Huset har haft tomt i godislådan i FLERA DAGAR och nu blev det riktigt irriterande. Kom riktigt ur gängorna och kunde inte förmå mig till något. Att-göra-listan är fortfarande lika lång som i går. Vägrar dock kasta mig i bilen till Byn för att fylla på godislagret. Någon måtta får det vara. Räddning uppenbarades i Husbondens bil i form av en påse Blandat. Det var då för väl. Mums.


Gårdagens möte med fotoklubben sjöd av tjatter och nya idéer (blandat med bantningsbekymmer för en av deltagarna). Lokalfrågan är löst och i detta nya tillhåll medges även permanent fotoutställning med medlemmars bilder i stort skyltfönster. Yes! Vilken lyx. Byte av bilder vid varje månadsmöte.

Viljorna är många och ambitionerna höga, för en del. Vi andra hänger med. Om en dryg månad väntar första årsmötet för detta embryo till förening. Åtar mig INGA uppdrag. Aktar mig. Spar på krafterna.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards