Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Sändningsuppehåll

Av Margus - 14 mars 2009 09:39


Bloggen gör sändningsuppehåll på obestämd tid.

Nya och gamla besökare är välkomna att botanisera bland två års inlägg i högermarginalens listor för Kategorier, Arkiv och Länkar.


Tackar ödmjukast för besök och trevliga kommentarer under de två åren och önskar läsekrets och bloggvänner Trevlig helg, Glad Vår, Glad Påsk och Lycka Till i fortsättningen. Vi hörs… nog.

 
 
Jenny

Jenny

14 mars 2009 11:21

Kära vän!

Det har blivit lite av en vana att kika in här hos dej och dina fina fåglar, och alla projekt med dessa.

Du har berättat om jobbiga besök hos "Le Doctores", gett oss sanningar i Politiken, och gjort åtminstone mej, uppmärksam på flera av samhällets orättvisor.

Jag förstår precis hur du känner, tror jag.

Eftersom en utmattningsdepression ter sej på detta konstiga vis, att man kastas mellan hopp och förtvivlan dagligen....år efter år...och ibland känns det som att man aldrig mer ska orka kravla sej upp till ytan igen.

Tack och lov, har man då oftast fel.
På något vis går det i alla fall att få upp näsan över vattenytan, så att man kan andas för stunden.

Men det räcker med såååå lite för att sedan knuffas ner i det kalla, mörka hålet igen.

Och INGEN tycks fatta hur det egentligen står till..inte ens dom närmaste...

Energin tar helt enkelt bara slut.
Och det kan gå fort!
Jäkligt fort...

Jag önskar dej en snar vår med mycket värme och ljus, förnyade krafter, och ny energi.

Jag ser fram emot att du kanske får lust till lite skrivande här framöver, men det är viktigt att göra det man känner för i dessa "kritiska lägen".

Och trots att det är det härligaste som finns med dessa djur, så är det jobbigt (samtidigt som det är höjdpunkten på året) när det kläcks och en massa små liv behöver extra skötsel.

Jag känner själv ofta en STOR lust till väldiga projekt i samband med mina svackor. SAMTIDIGT som jag VET att jag inte orkar mer än att gå fram och tillbaka till kök och toalett, i stort sett.

Varför ska det vara så?

"Balansen", som du så klokt här nämner....Var finns den när man som bäst behöver den?

Jag själv flackar runt som en stolla och letar "balans" och ärlighet och sanningar och förklaringar och svar på ALLTING dessa dagar.
Psyket är inte stabilt och det ena kaoset efter det andra avlöser vartannat...

Och I VANLIG ORDNING BYTER JAG DÅ BLOGG!
(No comment´s, please!)

ALLT för att få till en förändring, hitta sin inspiration, få "lusten" tillbaka och som du nämner...hitta orden igen.

Ja, Margus...detta blev långt och du avgör själv om du vill publicera det bland kommentarerna.

Hoppas du snart är "tillbaka på banan" igen...

Min nya adress (och nu ler jag lite för mej själv när jag klurar på vad folk egentligen tror att jag är för en konstig prick...Hehe!) är:

http://telasejaka.blogspot.com/

(OM det skulle vara så att du vill kika in..)


Styrkekram från Jenny

http://telasejaka.blogspot.com

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

14 mars 2009 13:33

Kommer att sakna både dina tankar och dina fåglar! Men jag förstår.
När du återkommer - för det gör du förhoppningsvis förr eller senare - så blir jag glad! Har din blogg bland mina feeds, så när du uppdaterar är jag bland de första som tittar in!
Önskar dig en fin vår! Och tror på att vi hörs även framöver!
Var rädd om dig!!!

http://www.belof.se

 
Marianne

Marianne

18 mars 2009 10:53

Jag kommer att sakna dina inlägg om vad som händer och sker. Framför allt kommer jag att sakna dina rättvisa och kloka inlägg om alla orättvisor. Men jag hoppas du snart ska få tid och ork för bloggen igen. Jag hoppas du snart ska få tillbaka orken och jag kommer på visit till din blogg och hemsida med jämna mellanrum.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Alle

Alle

19 mars 2009 22:22

Tack för allt som du delat med dig av...du kommer att vara saknad av mig...men jag förstår...ha nu en underbar tid...tills vi ses...många kramar Alle.

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Nilla

Nilla

22 mars 2009 11:23

Kommer att sakna din blogg enormt!!
Men jag förstår dig, en blogg drar mycket energi från en, fast man inte tror det.

Kram & hoppas att du hittar styrkan igen.....

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 mars 2009 22:14

Tassar in för att säga hej.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards