Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Bloggen firar två år

Av Margus - 14 mars 2009 09:31


Ti-ti-ti-ti-ta... ti-ta-ti. Nej, det är ingen talgoxe som låter… det är sändning... hehe. En sista. På ett tag.


Bloggen firar just idag två år. Jubiléet firas med… sändningsuppehåll. Och tårta. Lilla Huset har vänt och vridit på saken. Det tycks som tiden nu är mogen.



Startade bloggen 14 mars 2007 för att finna språket igen efter Stora Kraschen. Utbrändheten hade slagit till. Satt som en zoombie vid köksbordet, oförmögen att tänka klart. Och letade efter orden… Anade en alzheimer. Gjorde minnestest. Ingen fara, "bara" utbränd, men för FJÄRDE gången. Rådet från husläkaren löd : "Man måste säga nej, FRAMFÖR ALLT TILL SIG SJÄLV. Endast göra det som roar." Så klok han var!


Bloggen har sänt så gott som dagligen i två år. Hittade tillbaka till orden, har haft roligt och ventilerat… men nu tar det emot. Typiskt för oss som bränt ut sig, vi tror det är okej för att man har roligt. Fel, fel, fel… det ska vara balans.


Att oavbrutet stå på sändning är ingen vila för hjärnan. Gör nu ett uppehåll för att TA IN mer än vad som GES UT. Något av överkurs att ändra personligheten, men… dags för test i skarpt läge.


Ha, ha… en vacker dag återfaller jag väl och sitter här och knackar igen. Man vet inte. När det piper i hjärnan för sändning får jag väl ta itu med hemsidan först och främst. Det finns ju annat att skriva på också…

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

14 mars 2009 12:30

Ah, va trist! Hoppas du tittar in ibland. Just idag har jag en rolig video som jag tror du skulle uppskatta.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

14 mars 2009 14:19

Bloggen kommer till sitt slut en gång, där orden syns fattiga och innehållslösa. Så har jag känt mer än en gång, tycker att jag tömt ut varje vettig bokstav tills den förintats inför mina ögon. Ofta kan jag känna motvilja av att fortsätta blogga, då brukar jag ta en paus..rätt ofta numera.

Den bild jag fått av dig under tiden du bloggat är följande= En vänlig snäll och alldeles rar person, som inte är rädd för att ryta till och stå för sina åsikter. Du har en humor som jag skrattat gott åt mer än en gång, den är lik min egen.Du ritar alldeles förträffligt fint och borde ägnar dig åt konstnärsskapandet.

Ha det nu riktigt bra, och allt gott till dig/maken. Njut av våren era pippisar, och allt annat ditt/ert liv innerfattar.

Vinkelevink!

http://crystalwinter.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

14 mars 2009 17:58

Grattis på 2-årsdagen! :-)

Sakta ned ett tag, så hörs vi senare. Kram.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards