Fågelperspektiv

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Margus - 20 februari 2009 23:32

Nu har Orange och Rosa gjort det igen! Bedårat matte så att hon smälter vid blotta åsynen. Rosa har aldrig gjort skäl för maten på annat sätt än att vara …just bedårande. Orange har skänkt oss ett flertal kullar, dock tveksamt i år.  Men man blir ju så lycklig av att bara titta på dem. Här satt dom alldeles intill mig när jag serverade supé i Royal Suite och poserade så lugnt och fint. Hellegod.

Av Margus - 20 februari 2009 23:17


När det orange PPM-kuvertet dimper ner i brevlådan rinner humöret ner i tårna. Lika obegripligt som förut. Och nu har dom allt slagit knorr på sig själva och trodde sig vara pedagogiska när dom garnerade aktstycket med bilder på ORANGE SPARGRISAR. Som om dom kommunicerade med barn! "Varje år du arbetar och betalar skatt tjänar du in till din allmänna pension." Så pass…! Det är de facto inga barn som får pensionskuvert.

Allmän pensionsavgift, hel pensionsrätt, pensionsunderlag, tilläggspension… vem kan hålla reda på vad som är vad av alla dessa begrepp. Inte jag. Och hur fasen ska vi kunna lära oss orden när PPM-beskeden ser olika ut för varje år. De olika ingående delarna sitter inte på samma plats som året innan och de byter namn, ibland redovisas procent av värdeförändringen, ibland inte. Var finns proffsen?


För varje år lär jag mig kanske ett nytt pensionsord. Kanske är jag fullärd när det är dags att få ut pengarna… Om det finns några kvar då. Nä, nu åkte dokumentet in i pärmen som vanligt.

 -----------

Till annat... Har i ett par dar försökt få webbkontakt med HP (Hewlett-Packard) med frågor om deras fotopapper. På sajten finns en länk som inte fungerar, förstås just den länk som JAG behövde. Försökte använda ett annat formulär men där skulle man fylla i några uppgifter med anskaffningsår och produktnamn (OBLIGATORISKA) för att formuläret skulle ens gå iväg. Då knöt det sig i bröstet av vanmakt. Får ringa istället.


Förfogar nämligen över ett litet exemplar av fotopapper i A6 med kalaskvalitét och färgbeständighet som jag vill ha tag i på nytt, men jag vet inte vikten. Och det måste jag veta för att kunna välja rätt ur deras sortiment. För dyrt att välja fel.

Det slutade med att invånarna i Lilla Huset försökte räkna ut vad en A0 (kvadratmeter) av detta papper skulle väga. Efter otaliga operationer sket det sig totalt och vi hamnade på 26 kg (!). Ha, det borde varit 280 gram… hehehe. Där fick jag släppa de matematiska övningarna för avfärd till frissan.

Med tre dagars huvudvärk känns övningarna …eh ...motiga. Det är nog cellgiftet. Eller snön…

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards