Fågelperspektiv

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Margus - 28 januari 2009 22:47


Månadens räkningar är betalda och insorterade på respektive platser. Käcka skåpet är knôkafullt. Kvarligger omkringflytande dokument av andra slag på bord och bänkar. Borde ha röjts i kväll, men tiden gick till annat. Så håller det på… man blir aldrig färdig.


Klar är däremot kassaskåpskuppen. Efter fyra månaders ovisshet har skriftligt besked anlänt att vi INTE ska betala skåpet en gång till, vilket en bedragare sånär orsakat genom dubbla avtal. Tack vare en rådig kompis som ringde de rätta samtalen, en barmhärtig polis som stöttade samt vår egen dokumentation och polisanmälan har snaran lyfts från nacken. Vi är fria.


Å denna blogg omnämndes historien när den var som mest akut och hjärtat slog frivolter i sju intensiva dagar. Just då löptes risk att betala skåpet en gång till, med 800 kr VARJE månad i FYRA år. Höll på att smälla av… Tänkte först att historien skulle redogöras här när det var klart. Orkar inte, räcker med foto. Vill bara glömma och gå vidare.


Jobbar på det med dagliga promenader som återupptagits sedan isvägen sandades för fyra dagar sen. En timme om dagen. Min ståtlige springare på kontoret får vila ett tag, ty inget går upp mot frisk luft! Aaahh, den kändes ikväll riktigt vårlig!

Av Margus - 28 januari 2009 20:06

I dagarna tre har jag surfat omkring i nostalgidimma. Jag har hittat farmor på en fantastisk hemsida om SAL - Svenska Amerika Linien! Webmastern kommenterade ett av mina äldre inlägg HÄR om farmor som seglade som stewardess på amerikabåtarna och ville länka till min blogg. Jättekul.


Därmed var jag fast... på A tribute to the Swedish American Line. Hamnade på sidan om kvinnor på SAL där jag hittade henne. Herregud, där stod hon ju! Bland flera av arbetskamraterna på däck, längst bak t.v Bilden är donerad av någon till Sjöfartsmuséet i Göteborg.


Kände till och med igen baddräkten som jag dessutom har på bild (t.v.), och kunde därmed bidra med namn.


Att bara glida omkring och titta på interiörerna från dessa forna lyxskepp är en resa i sig. Att hitta fler sajter, bilder, filmklipp bland annat om kollisionen med Andrea Doria som farmor var med om ombord på MS Stockholm. Särskilt som pappa slängt de gamla tidningsklippen...


Hur många såna här askkoppar har vi inte haft hemma, t.ex För att inte tala om bagagetaggarna... Ett kärt återseende.


Detta inlägg är kompletterat i efterhand med bilderna på farmor.


           














HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards