Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Kalas i dagarna tre

Av Margus - 27 januari 2009 13:27

Frossandet på insekter i nyplockad mossa forsätter i dagarna tre inne i kanarierummet. Risfåglarna deltar också men är betydligt skyggare, de avvaktar gärna tills jag dragit mig tillbaka. Det samlas också bomaterial bland inhämtat fjolårsgräs.

Först är kanarierna, strax därefter måsfinkar och sebrafinkar. Sist kommer risfåglarna, för att få dem på bild krävs både tid och tålamod.





 
 
Ruth

Ruth

27 januari 2009 22:43

Nu trivs fåglarna när dom har fått in grönska på golvet. Vilket härligt mummsefat, dom har ett paradis dina fåglar. Så roligt det blir i holkarna framöver, hoppas det blir många gulliga ungar (det tror jag.)
Nu ringde klockan på spisen, frallorna är klara. Nu skall jag ta mig en och dricka ett glas mjölk inför natten.
Sov gott !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

30 januari 2009 01:38

Oj, så många fina bilder på fåglarna du lyckats ta!
Och visst är det en fröjd att se när även nymfar kastar sej över grönsaker och annat smått och gott?
Precis som du skriver tror jag också att det till stor del är bl a kanariernas förtjänst!

Jag såg ju samma fenomen ute i "fågelstugan" i somras, och fastän nu nymfarna sitter för sej själv här inne så hänger nyfikenheten kvar!

Kim e rolig, han....
När skålen med bröd/laktosfri mjölk är slut så sitter han och tjoar och bankar med näbben i skålen tills jag fattar!

Klart bebisarna ska ha gottigottgott!
4 stycken blev det, ur 4 ägg.....
Rackarns va?

Och jag som inte ens tål dom.../-:
Men ivrig städning och daglig våttorkning runt buren gör att det är mycket bättre i alla fall!
Och dom e ju så fiiiina!

Dina brokiga här på bilden är så himla fina också!!

Jag glömde bära in grästorvor till mina i dag...
Jag var ute och grävde upp och la i en hink, men när jag sen fick bråttom så slängde jag ju in alltihopa till hönorna!?!
Hjärnsläpp...
Får väl ut och sätta grepen i jorden i morgon igen!

Kram och ha det gott! //Jenny (-:

http://kottarochsnackor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards