Fågelperspektiv

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Margus - 20 januari 2009 19:32

En viktig dag. Kunde inte låta bli att se installationen av Barack Hussein Obama. En historisk händelse kräver närvaro, kände jag. Vi lever ändå i en tid när vi får uppleva USA:s förste svarte president. Tog egna bilder... inte så bra men… egna. Minst en miljon människor hade samlats framför den amerikanska kongressen i Washington inför installationen. Imponerande syn. Mäktigt. Ovationer. Hopp. Obamas hudfärg gjorde säkerhetspådraget större än någonsin.

 

Men rapporteringen i tv når aldrig upp till Studio P1:s heltäckande sändning. Utan bilder men ändå en komplett skildring. Ikväll går tåget kl 22.55 "En tågresa från öst" startar i SVT2. Stäng dörrar och fönster.

Av Margus - 20 januari 2009 11:33


... sitter du här i fågelbordet? Är du inte rädd alls?


- Nej, här e' jättego'a fröer. Jag brukar sitta här och smacka i mig dom dyra solrosfröerna. Du kan ta några bilder om du vill, för jag är jättetuff. Så det så!


Fyra ekorrar har haft goda tider vid fågelbordet i vinter, eller det som skulle kunnat vara vinter. Antagligen är det en hel kull ungar, framfusiga, lekfulla och alltid lika nyfikna.

De flyttar sig bara i sista sekund innan man lyfter på taket för att fylla på.


Bilderna gjorde min dag.





HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards