Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Julledigt i sikte

Av Margus - 17 december 2008 20:38

Nu måste nog bloggen vila lite igen. Utbrändheten slog till efter "kassaskåpskuppen" och här sitter jag overksam med en trött hjärna som inte fungerar som den ska. Skåpärendet är stilla just nu, kopia på vår polisanmälan efterlystes i dag och den lär vara på väg. "Hälsan tiger still" och "inga nyheter är goda nyheter" heter det vanligen, men med ett olöst ärende hängande över sig känns det inte lugnt på något vis.


Orosmolnen hopar sig och det är svårt att vara kreativ och tänka positiva tankar med en trött hjärna. Särskilt i dessa dagar när hela samhället är i upplösning och dysterheterna flödar hejdlöst ur tv och radio. Tar hemskt illa vid mig av allt elände som drabbar människor.


På tal om det så blev Väninnan vittne till upplösningen av ännu ett rullator-rån, det andra på kort tid i Byhålan. Hon satt i fönstret och såg gärningsmannen komma springande med handväska "modell tant" i handen. När denne blev upphunnen av en jagande man och två privatbilar var spelet över. Strax dök rullatordamen upp med två poliser. Handväskan återlämnades till den rånade damen och gärningsmannen forslades bort av polisbilen. Imponerande. Undrar om det var Medborgargardet som ryckte in.


Husbonden har sovit ut efter sista nattskiftet på ett bra tag. Nu tar han julledigt i tre veckor till kostnad av endast tre semesterdagar. Helgernas placering i förhållande till skiftschemat var för en gångs skull till vår fördel. Gud, så skönt att ha honom hemma en längre tid. Nu ska nog även jag kunna korpa åt mig någon sovmorgon ibland. Så underbart att mysa med hundarna i sängen nån enstaka gång och veta att någon annan tänder i kaminen och förbereder morgonosysslorna i fågelhuset.


Den här tiden ska vi ta vara på. Vi har mycket att ordna och planera med. Så nu tar jag ledigt för att vila mig i form.

Ha det gott, tills vi möts igen.

 
 
Alle

Alle

18 december 2008 00:25

Ha det så skönt i jul och njut riktigt mkt...God-Jul...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 december 2008 23:12

Tre semesterdagar i utbyte mot tre semesterveckor är ett förträffligt byte. Jag hoppas ni ska få njuta av ledigheten utan missöden.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Jenny

Jenny

20 december 2008 23:24

Ja, det är så svårt att kunna glädjas "fullt ut", när man vet att många lider svårt i dessa tider.
Det är så svårt att värja sej mot nyhetsflödet och jag vet inte om jag vill det heller...Det är nog "både och", med det där...
Jag hoppas verkligen att Du ändå får känna lite glädje och ro, mitt i allt elände med kassaskåpshistorier och rullator-rån.

Önskar Dej och alla i Ditt lilla hus en riktigt God Jul i alla fall, och hoppas att du snart orkar vara tillbaka...Vi väntar till du känner dej pigg och på humör igen!
För det är ju det som är det "fina i kråksången"...Man skriver när man själv orkar och vill!
Sköt om Dej och tänd många ljus i mörkret! // Kram, Jenny (-:

http://kottarochsnackor.blogspot.com

 
Alle

Alle

21 december 2008 01:39

Önskar dig en trevlig 4:e Advent...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Väninnan

21 december 2008 18:28

När allt känns som om det har nått botten är varje förändring till det bättre.
Skickar snälla tankar till dig medan jag julstökar.

 
Ewa

Ewa

22 december 2008 14:23

Då önskar jag dig och husbonden och alla djur en riktigt God Jul! :-)

http://fundringar

 
Vita Brevis

Vita Brevis

23 december 2008 22:44

Kära Margus - God Jul!

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

23 december 2008 23:03

GOOOD JUUUL!
Kram, Jenny(-:

http://kottarochsnackor.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

23 december 2008 23:43

jag önskar dig en
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
kram
Marianne

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards