Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Operationer på nät och arm

Av Margus - 22 oktober 2008 22:11

Har jobbat hela kvällen med uppdateringar av hemsidan, man kommer ständigt på nya grejer. Fick en hygglig lösning på gästboken - det blev en...HOLK, hehe. Gamla kunskaper blir som nya, och alltid finns det folk att fråga om hjälp... någonstans. Och kära nån, nu hittar Googles till sidan också. Ja store tid, vad man roar sig.


Det där med hemsida har jag drömt om i många år men alltid har något kommit emellan. Att jag kunde kliva ur utbrändheten till slut och få till den känns som en pånyttfödelse. Men skadan sitter i, om det händer för mycket runt mig samtidigt får jag sätta mig i ett hörn och vänta tills det går över, typ.


Husbonden är sjuk och sitter i tv-soffan och hostar och nyser: "attjo, attjo, attjo, prosit". Gud hjälpe mig så man slipper detta. Ska äntligen på operation till fredag med armbågen. Den inflammerade slemsäcken sedan två år tillbaka ska äntligen bort. På tiden, för nu värker den också. Nu får ingen jäkla sjukdom sätta stopp för detta.


Men tänk... jag får inte reda på vilken tid det blir förrän på EFTERMIDDAGEN dagen före. Vad ska Samresor säga då, tro? De som alltid är så griniga i vanliga fall. Sen hotar kliniken med att dom inte vet vilken bedövning det blir och ska ha mig till att fasta för säkerhets skull - ifall det blir narkos. Jag som mår så illa av fasta, får huvudvärk direkt.


"Men jag har blivit lovad lokalbedövning", protesterade jag.

"Det är inte samma läkare nu!", svarade dom då.

Jamen, man tar väl inte till narkos när det inte behövs! Tänker jag.

- Nänänä, jag har ätit, vetdu, ska jag säga. Jag har ju blivit lovad lokalbedövning.

Undrar om man är så redig...? Vi svenskar är alldeles för lydiga.


Men jag undrar allt vad Samresor ska säga... Får jag höra på något vis att de sitter i Moldavien och svarar exploderar jag i örat på vederbörande. Ja, så var det ju för nån färdtjänst här i landet helt nyss. I Moldavien...!!!! Hur galen får mänskligheten lov att bli? Jäkla vinsttänkande!


 
 
Ruth

Ruth

23 oktober 2008 10:20

Du har varit så duktig med din hemsida, den är underbar med alla dessa fina och varma bilder, det syns så väl att du brinner för dina små och deras ve och väl.
Hoppas det går bra hos läkaren och slipper narkos, eftersom det är en rätt så ytlig OP så skall det räcka med lokalbedövning, stå på dig !
Ha en fin dag, solen lyser här i dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards