Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 september 2008

Av Margus - 27 september 2008 22:58

Åh, harrejösses... hemsidesbyggande är för en total novis skitjobbigt. Bilderna hoppar omkring och detta embryo till egen sajt tenderar att växa sig större än tänkt. Måhända ett känt fenomen för nyblivna webbdesigners? Rosenrotspreparatet har verkligen satt fart på både energi och fantasi. Med ömma skuldror får jag ge upp för i kväll.

 ---------

På gårdagens promenad väcktes min nyfikenhet av kabelnedgrävningar. Man lever ju numera alltid med hägringar om bättre bredband så jag stegade resolut bort till gubbarna på ett par famnars djup i diket. Elbolaget hade grävt tvärs över vägen och gubbarna var nog rätt stressade av att bli klara. Jag tror det krånglade också. Det fanns alltså inte tid till västgötens vanliga trevande start med ett "nuue", konstpaus och ett ursäktande skrapande med foten så jag gick rakt på målet.


- Jag är bara nyfiken, men vad gör ni?

- Gräver ner kabel.

- Jo, jag ser det. Men vad är det för kabel?

- El.

- Jaha. Finns en särksild orsak till varför ni gör det nu?

- Vet du nån bättre tidpunkt?

Hehehe... vilka musslor! Om jag inte visste bättre kunde man tro att det var kriminella som stal koppar eller buggade ledningar.

- Det måste vara en ersättning för något annat, fortsatte jag envist.?

- Det är istället för skräpet där uppe...

Sade han och pekade mot luftledningarna. Vilken hemlighet! Det kunde han väl kläckt ur sig med en gång. Underbar konversation. 







HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards