Fågelperspektiv

Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Margus - 30 augusti 2008 22:01

Nu är man igång ska jag säga...

Den där rosenroten måste vara nåt extra. Jag... som aldrig trott på vare sig naprapater, kiropraktorer, hälsokost eller annat hokuspokus upplever alltså en total förändring. Här behövs inte längre några inköpslistor. Huvudet fungerar. Jag minns ändå! Inte bara det som är mest akut utan även sånt som man funderat på att skaffa framöver. Jag plockar, pekar, ordnar, undersöker och styr så Husbonden häpnar. Det var MYCKET länge sedan jag var sån här. Detta var väldigt roligt.


Diskmaskinen är på reparation så nu det blir "handarbete", flera gånger om dagen. No big deal. Jag... som tidigare somnat vid köksbordet, i tv-soffan, i solstolen… ja, praktiskt taget överallt... håller mig vaken och igång och tar  inga tupplurar i tv-soffan. Tänkte sitta en stund i solen idag men tröttnade fort till förmån för mer givande pyssel. Tänkte slå mig ner framför Finnkampen i tv en stund men skötte strax räkneoperationer under tiden…



Har gjort beställningar av småsaker - de allra enklaste ting, men ändå något jag dragit mig för …i månader. Är inte lika godissugen, frekventa kylskåpsturer under kvällarna har minskat och min glupande aptit är en aning nedsatt. Bara positiva erfarenheter.



Nya torktumlaren - vår första någonsin - går i ett, i ett. Tvätt av duntäcken och –kuddar var efterlängtat och kändes av nöden tvunget. (Det krävs verkligen tumlare till dun!) Apparaten får inte plats i badrummet intill tvättmaskinen utan får stå på övervåningens toa men har inte ens kommit på plats. Har kört och kört sen den kom in i huset och där står den än, mitt i vägen, hehe. Vaddå konstigt på andra våningen? Bara nyttigt att gå i trappor så länge man kan. Klart man blir glad. Jätteglad, av denna personlighetsförändring.

Och när man blir glad och lätt till sinnes blir allt ännu roligare och lättare. En positiv spiral. Dessutom… den nya energin känns inte hysterisk. Klättrar inte på väggarna, känner mig lugn och harmonisk, är avslappnad men pigg och glad, sover som vanligt gott, lägger mig i tid. Ja.. jag häpnar.



Här påstås inte att detta är allena saliggörande. Berättar bara vad rosenroten gjort för mig, nu - i den situation jag befann mig. Kanske var jag inne i en fas då detta passade perfekt. Hur rosenrot funkar på andra vågar jag inte ens gissa. Enda nackdelen hittills har varit hjärtklappning de två första kvällarna vid insomning.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards