Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Njut den goda hösten

Av Margus - 26 augusti 2008 21:50

Tack snälla... men... ojojoj, inte är det min mening att orsaka sådan sorg och besvikelse med min time-out som Ruth beskriver i en kommentar:

" Nääää, är så ledsen, saknar dig sååååååååå !

En veckorapport om stort och smått skulle jag uppskatta vännen. När du inte finns här så känns det som att jag har förlorat en kroppsdel."


Dessa hjärtnupande bevekelser fick mig NÄSTAN att lova mer än jag klarar, men jag kan isåfall glädja Ruth med att det var nära ett inlägg i går när jag blev upprörd över något. Men... så lockade lustfyllda plikter igen och tiden rann fort undan. Mycke' planering i och omkring fågelhuset just nu.


Har nog inte lagt av bloggandet för gott, därtill är skrivklådan alltför svår. Men man kan ju inte dela på sig och det känns rätt skönt att man väljer själv och att bloggosfären frodas utmärkt väl utan mig ett tag. Det finns ju såå många skickliga och roliga skribenter därute.


Det känns dock som om det finns några historier på gång... Längre fram under hösten. Ja, för vi är ju redan där... i den mjuka övergången mellan sensommar och höst.


Ha det gott därute och njut av den goda hösten!


 
 
Jenny

Jenny

27 augusti 2008 11:01

Hej svejs!
Kollar allt dej lite varje dag i hopp om att du snart är tillbax...jag har raderat min gamla blogg "efterskalv" men startat upp denna.
Nymfbebbarna växer så det knakar och allt går bra (-:
Hoppas du har det riktigt bra och att du får gjort en massa roligheter i fågelbostäderna..
Vi hörs!
//Jenny

http://sorgligtmensant.blogspot.com

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

27 augusti 2008 21:01

Se där ja! skogsfrun visste väl det -en gång pennfäktare alltid pennfäktare;)) Håll i!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

27 augusti 2008 22:48

God kväll vännen, äntligen några rader, såååå roligt :-) Skönt att du mår bra och att fågelhuset är på byggplanerigs stadiet, kanske en bild framöver ? Det är så mycket jag skulle ha frågat om men vill inte tvinga dig att skriva, det kommer när det kommer och jag håller utkik här varje dag och blir glad om det kommer något nytt. Skall också prova det pillret du stoppar i dig om dagarna, skall testa en månad. Kanske tar jag en paus då från bloggandet och får energi utöver det vanliga. Kram vännen, må så gott, utan bloggen och dina vänner :(

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

28 augusti 2008 22:58

Jag tycker det är så kul att få läsa om dina fåglar...din dag ...fågelhuset och annat...kommenterar kanske inte så ofta men jag läser din blogg nästan var dag ...så jag vill gärna att du finns kvar här i blogge världen...men du väljer ju själv naturligtvis!
Ha en skön helg ...kram Alle

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

28 augusti 2008 23:00

Önskar dig en skön helg...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

29 augusti 2008 15:19

Nu har jag skickat efter Rosenrot 3x90 tabletter. Köpte en omgång på hälsokost där var det svindyrt, 2 dagar sedan jag började. Skickar denna adressen till dig, extrapris just nu till den sista augusti. Kolla denna adressen:

http://www.svensktkosttillskott.se/product_info.php?products_id=190

Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margus

29 augusti 2008 22:10

fuck...
Nä, jag menar inget illa men visst blev det häpet när detta kodord dök upp för inlägget!

Nå, till saken. Tack snälla Ruth för adressen. Kollar... Ja, det här är dyra saker på hälsokostbutikerna. Bör nog köpas via nätet. LYCKA TILL med satsningen. Meddela resultat, tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards