Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Margus - 16 augusti 2008 23:00


Lilla Huset och dess invånare står frågande inför miraklet. Matte ÄR förändrad.
En makalöst vacker dag med solsken och lagom varmt gav visionerna…
- Om vi skulle ta och tvätta mattorna i hela huset.


Hörde mig själv uttala dessa ord. Har inte tänkt en så god tanke på mången god dag och Husbonden som egentligen tänkt nyttja dagen på annat sätt tänkte det var bäst att smida medan järnet var varmt. Fram med hink, såpa och levang på vårverandan. Så kom den till användning i år också. Ut släpades samtliga mattor och hela härligheten var i gång mitt på blanka förmiddagen. Lilla Huset sjöd av verksamhet.

När vi ändå var igång tvättades fågelhusets mattor också (MITT förslag det också). Det MÅSTE bero på rosenroten, hahaha!  JAG bar iväg säckarna med marsvinsskräpet. JAG dammsög hela huset. JAG stekte pannkakor. JAG körde tre maskiner med de mattor som kunde gå där. JAG slocknade INTE efter maten. Nej, vi solade våra nunor på piazzan en stund innan JAG knäskurade hela fågelhuset. Och tyckte det var roligt! Det gick lätt och ryggen värkte inte. Husbonden moppade golven.


Medan han övergick till att skura växthuset stack jag på inköpsrunda för att sen kliva in i duschen, inte särskilt trött. Detta är makalöst! Det måste vara rosenroten! Känner igen sedan länge slocknade delar av mitt gamla jag. Ingen Hulk-känsla direkt men jag får VISIONER vilka känns så lockande att alla tidigare hinder är som bortblåsta. Fantastiskt.


Slutet på en alltigenom lyckad dag var att mattorna blivit torra och kunde läggas på lagom till kvällens OS-Studio. Och medan detta summeras i kvällningen slintande på tangenterna med ömma armmuskler sover hundarna mycket djupt. De har haft mycket att hålla reda på.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards