Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Klunkat i mig första dosen

Av Margus - 14 augusti 2008 22:31

Den undergörande ROTEN är införskaffad och insupen i två dagar och jäklar i min låda… tror minsann det verkar. Skulle vara snabb effekt hette det men annars hade det känts väldigt snart att avge ett "forskningsrön".

Har faktiskt varit alert hela dagen... och pådrivande. Huvudet funkar med idéer. Fick t.ex Husbonden att fälla ett träd för att skörda finfina rönnbär (det skulle ändå ner till vintern) samt drog iväg med honom till sankmarker vid vattendrag för att samla älggräs till våra bevingade vänner.


Därtill… och det här är ett gott tecken… fick ett i sig trist återfall av ryggskott mig inte nedslagen utan förb--nad! (Aha, humöret tillbaka…?) Börjar bli redigt trött på alla ryggbesvär nu, så har det inte varit på flera år. Vad är nytt, tänkte jag… jo, nya sängar. Husbonden sover bättre än nånsin men själv har jag fått ont i ryggen. Således vändes madrassen! Den har nämligen en mjukare och en stummare sida. Man måste ju pröva.


Medikamenterna hittades i Byhålans hälsohyllor. Skulle egentligen bara haft tabletterna men en proffsig expedit fick mig att pröva drycken Chi San också. Och när det är OS i Peking måste man ju, bara för namnet. Stannade bilen på hemvägen för att klunka i mig första dosen, snacka om desperation…
Nä, jag ska INTE ta båda preparaten samtidigt. Först Chi San en tid, sen tabletterna. Räknar med att behöva detta tillskott en längre period.

 -----------

För övrigt gjorde vår brottare Ara Abrahamian rätt som tydligt demonstrerade vad han tyckte om de korrumperade domarna. Två andra brottare bekräftade i OS-studion att sporten är korrupt. Självklart hördes sedan protester om att Abrahamian uppträtt "barnsligt" och "osportsligt" osv. Så typiskt svenskt.

Om han bara svalt förtreten hade inte världen fått upp ögonen för det inträffade. Bara det att domaren flinade honom rakt i ansiktet…! Men när han slängde sin medalj blev det dagens samtalsämne och kanske leder det ännu längre. Bra att gå på magkänslan ibland.

 
 
Jenny

Jenny

14 augusti 2008 23:18

Chi-San funkar jättebra på mej!
Både mot förkylningar och TRÖTTHET!
hOPPAS DEN VERKAR LIKA BRA PÅ DEJ....tror jag ska påbörja en ny kur, jag åxå...kan behöva det nu!
Tjillevippen!
//Jenny

http://efterskalv.blogspot.com

 
Alle

Alle

14 augusti 2008 23:23

Vad ska du göra med Rönnbären?

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 augusti 2008 00:04

Vilken energi och jäklar anamma det har blivit av dig. Hoppas det är medikamenten som har gett dig energin och inte bara tron, men vilket som så är det underbart att du känner dig i toppform. Gubben får passa sig "Rosenrot" ger kroppen många oväntade reaktioner :D Så mycket rönnbär ni har hämtat från det fallande trädet, kan man frysa sådant så man har att ge ut även på vintern ?
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margus

15 augusti 2008 11:45

Puh... vilar i paus mellan rönnbärspassen och svarar att; jo, jag ska frysa dem till fåglarna om vintern och rensar bort de ankomna.
Inte vet jag om allt går åt, men träden skulle ändå ner. Fast det verkar vara bråttom att ta hand om dem, rönnbärsmalen sprider sig fort i hinkarna. Orkar väl några timmar till sen får det räcka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards