Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Tappra försök i vidrig värme

Av Margus - 31 juli 2008 23:10


Skulle ju sitta inne och sortera räkningar och brevkorgars innehåll.

Det är så mycket man vill göra... 
Orkar bara inte. Värmen, värmen, värmen.
28,7 grader idag, det vill bara inte släppa.


Gick fyra km. Plockade med mig älggräs till fåglarna som blev jätteglada.
Eftersom Husbonden tagit över häckklippningen (HAN klarar värmen!) skulle jag vara käck och klippa på utsidan. Sällskap liksom. I förmiddagssol. Det höll en timme sen mådde jag illa, blev hungrig, fick blodsockerfall och jag vet inte allt.



Vi bröt för lätt lunch. Kycklingsmörgås.

Inte orkade jag mera sen… Helt färdig.

Ringde Väninnan för att höra om deras intresserade husspekulant. Kors i taket, peppar, peppar och fingers crossed...

Satte på "kallvärmen" och slocknade i två timmar!



Kanske är det engelskan som spökar. Dvs språket.
Hade nämligen besök igår av en engelska som inte kunde svenska.
Det gick knackigt... att finna alla ord man vill säga, och som man egentligen KAN… men inte JUST DÅ. Sånt tröttar också.

På kvällen schamponerades hundarna. Här är Ulrik. De kände sig som nya människor och hela huset luktar vått ylle.


 
 
Marianne

Marianne

1 augusti 2008 00:15

Jag mår också dåligt i värmen och uträttar det mesta kvällstid och även under natten. Men vi får väl glädjas med dem som gillar denna värme, det är alltid någon som mår gott och njuter. Men höstens svala vindar är efterlängtade.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

1 augusti 2008 09:12

"Vått ylle" - aaah, vilken doft! ;-)

Hos oss är det Pär som pallar värmen bäst och han får göra mer än jag, men samtidigt är han mer rastlös, så mitt samvete är ändå ganska lugnt.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards