Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

Samling vid pumpen

Av Margus - 24 juli 2008 23:22


Den inflammerade lårmuskeln har lugnat sig vid normal användning, men värken har vandrat via ischias i några dar till ett lätt ryggskott... håhå jaja. Jag som skulle gjort så mycket i vår-sommar… Här går man och försmäktar i värmen och därtill med antingen korsett eller varm tröja knuten runt midjan! Värme är bra mot värk men …svettigt.


Potatissallad och rostbiff. Typiskt slapp sommarmat. Undrar hur många vi var som åt detta idag. Trots värmen två ärenden till Byhålan, först inköp och sen ännu en utryckning när bouppteckningen skulle skrivas under. Klart man stack iväg, undan det som undan är.


Dagens temp 29,3 grader. Siesta i sängläge inomhus. Njöt av reprisen på Lindansaren med sittande ståupparen Jesper Odelberg. En skön typ! Programmet sänds ännu en gång på lördag.


I jämförelse med ovan nämnde ska man inte klaga alls. Men det enda som funkar på det här stället är Husbonden som på sin semester gör allt jag inte hunnit eller kunnat. Känner man sig slagen, eller…? Man får glädjas med allt som blir av och den nymålade pumpen blev vacker. Bidar min tid i tron på att ALLT BLIR BÄTTRE.


Härlig avrundning på kvällen med samling vid pumpen intill kanarievoljären. En lindring att bara se livsnjutarna liggande på gräset för svalka eller i duschkaret dit det var kö. I morgon är en annan dag...

 
 
Marianne

Marianne

25 juli 2008 00:15

Vi skulle också behöva måla vår gårdspump. Men då måste vi ta bort skyddet vid pumphandtaget och då bygger blåmesarna bo i pumpen. Har du något bra tips så att vi slipper bobygget i pumpen? För fågelungarna dör när de kläcks, så valet av boplats är dåligt och det är synd om fåglarna som inte förstår att de inte ska bygga där.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

25 juli 2008 18:58

Pumpen lyser grant i grönskan, luras ögat när jag tycker den skiftar i just grönt?
Krämpor blir vardagsmat upp i åren, en dag utan blir en glad överraskning;) Det önskar jag dig många:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

25 juli 2008 21:04

Kan inte annat än skratta...Här blev det POTATISSALLAD och lite skivad kassler...
Det blir nog bättre snart, ska du se!
Önskar att du snart blir lite piggare i rygg och ben och slipper ha så ont...för det TAR massor av ENERGI juuu!
Hälsa kanarierna!
//Jenny

http://efterskalv.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

25 juli 2008 21:57

Detta onda i ryggen vill inte ge vika ? det har plågat dig tillräckligt nu, ja det var segdraget och ihärdigt, så jobbigt för dig.

Vilken vacker gårdspump som står där och blänker så svart och nymålat, det är en vacker bild i en trädgård, fungerar den också?

Denna värmen tar knäcken på mig fullständigt, fortsätter den så vet jag inte vart jag skall ta vägen, ett tom hjärna med huvudverk, och svetten bara lackar. Det är ingen Svensk värme och hör inte hemma här. Åter en natt utan sömn väntas :(

http://bernamis.bloggagratis.se

 
margus

margus

26 juli 2008 08:39

Skönt höra att fler än jag har svårt med värmen. Nu får vi dras med denna ett par dar till ju. Bäst att gilla läget.

Korta svar på två frågor:
Pumpen är inte grön, bara svart.
Pumpen funkar.

Ha det gott alla.

http://margus.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

26 juli 2008 08:42

God Morgon!
Jag är glad att jag kunde "bjuda dej på" lite salta stänk!

Ta med dej lite fikabröd, så sätter jag på kaffet!
Ha en skön helg (om det går i värmen...)
Kram, Jenny

http://efterskalv.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

26 juli 2008 12:56

Hej svejs!
Kika in på min blogg när du har lite tid över...Det finns en liten "utmaning" till dej där...om du har lust alltså?
Kram, Jenny

http://efterskalv.blogspot.com

 
Ingen bild

Väninnan

26 juli 2008 15:29

En pump är som ett konstverk…

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards