Fågelperspektiv

Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Margus - 15 juli 2008 23:19


Visst har Apoteket blivit konstigt. Att beställa mediciner på nätet var i sig en upplevelse. Med möda trasslade jag mig förbi sexleksaker (!) som vaginakulor, vibratorer och massageoljor och andra onämnbara ting på Apotekets giftgröna sajt. Slutligen återfanns de åtråvärda medicinerna nånstans bland pollenprognoser, solskyddsfaktorer och Plus-medlemskap (!). Vad som sedan följde ska här inte ordas om men det tog en timme av mitt liv med bank-ID och krånglig betalning. Kära nån.


 


Apotekets sexiga giftgröna miljö var nästan too much. Längtan tillbaka till forntidens mörkbruna mahognyhyllor och bruna glasflaskor blev så stark att jag sökte upp bilder på nätet. Lånade denna från Apoteksmuséet i Linköpings kommun.



Ännu ett fornminne avnjöts i kvällens Allsång med oförglömliga Owe Törnqvist, snart 80 (!) och stilig som alltid i svart kostym och vit skjorta, superproffsig rivandes av sina evergreens Rumba i Engelska Parken och Varm Korv Boogie. Guuud va' bra han e'. Info om Owe finns på susning.nu HÄR.



Färgglada buggare på scen fick mig att känna att den egna OS-formen är långt borta. Men om nästan alla svenska OS-hopp är skadade, varför inte jag…? Är således i gott sällskap. Rumpvärken har övergått till ischias, nåt som jag åtminstone känner igen och har övningar för.



Sissela Kyles uppkäftiga monolog om Kina och FRA fick inte så stora skrattsalvor. Iklädd blå Mao-uniform och stor röd stjärna på mao-kepan viftande hon med två kinesiska flaggor och förklarade sig redo för den kinesiska invasionen och var buggad på hela kroppen. Så djärvt och annorlunda att Skansenpubliken nog inte var redo. Ska bli kul att läsa recensionerna. Men vi vänjer oss, som hon sa "inga problem för oss svenskar, vi som är så anpassningsbara och flexibla".

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards