Fågelperspektiv

Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Margus - 25 juni 2008 22:19

Här är en annan av mina favoriter som aldrig blev köpt på CD. Hittade den istället på You Tube. Vilken räddning.

En fantastisk låt; Madonna med La Isla Bonita.

----------------------- Tyvärr borttagen av You Tube -------------------------

Av Margus - 25 juni 2008 22:07

Välkomnar bloggens läsare på nostalgiparty att tillsammans med mig njuta av unga oförstörda Rolling Stones från 60-talet. Delad glädje är dubbel glädje. Stenarna är ju ännu still going strong men bäst är ändå deras första låtar, här Off The Hook.  Var dom verkligen sååå söta? Hade Mick Jagger verkligen såå oskyldiga ögon? Hade jag nästan glömt. Min idol var Bill Wyman (längst t.v.)

Lägger till en ny kategori "Min musik" där även äldre musikinlägg ska sorteras in snarast.

Av Margus - 25 juni 2008 21:57

Midsommartid är jordgubbstid. En annorlunda variant som vi prövade ikväll är

frukt- och bärsallad med vit chokladsås, receptet för 2 pers nedan:

Salladen

1 banan i grova skivor

4 stora jordgubbar delade i kvartar

1 kiwi delad i fyra klyftor, skivade

(man kan förstås även lägga till annan frukt eller bär
t.ex ananas som vi skulle lagt till om jag kunde äta det)


2 msk svart vinbärssaft (koncentrat) över detta


Värm salladen en minut i mikron eller i foliepaket på grillen


Chokladsåsen

2 dl vispgrädde kokas upp

dra kastullen från spisen och tillsätt

100 gram hackad vit choklad som smälter under omrörning


Som tilltugg muffins eller annan mjuk kaka.

Av Margus - 25 juni 2008 21:32

... är en av de sju dödssynderna. Får se vad som drabbar våra papegojor som bara äääälskar jordgubbar och kiwi. De kan knappt bärga sig tills skålarna kommit på plats. Bilderna genom nätet är inte särskilt bra (ett understatement) men det får bär(-a) eller brista. Så här goa poseringar hade jag inte fått innanför nätet, den saken är klar.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards