Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 20 juni 2008

Glad Midsommar

Av Margus - 20 juni 2008 07:31

Bloggen önskar läsarna en riktigt Glad Midsommar!

Denna solens och ljusets högtidsdag för oss i här Norden är ju ändå den verkliga Nationaldagen då vår andra nationalsång "Små grodorna" exekveras på de flesta håll med eller utan stövlar, regrockar och paraply.



Och vi har precis lagom till nu fått ett riktigt genuint midsommarväder: kallfront, blåst, regn och skurar om vartannat. Samt lite, lite sol för att hålla hoppet uppe.

Ska snart verkställa dagens promenad - om jag orkar. Vännerna väntas hit. Sill, potatis och jordgubbar fixar sig nästan själva... Finns väl ingen bekvämare högtid.

 
 
Biggan

Biggan

20 juni 2008 08:03

Exekveras - tack! Ett ord som verkar ha gått mig spårlöst förbi - tills nu då! Trevlig midsommar på dig Margus!

http://biggans.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

20 juni 2008 08:45

Glad midsommar själv! Uppe med tuppen idag? missade skogsfruns dagens rätt, välkommen igen för dans på lövad bana;))
ps. din länkning i kommentaren funkar ej!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

20 juni 2008 16:49

Kram till min vän denna Midsommarafton. Hoppades ni skulle slipper paraply och stövlar, men si det blev inte så. Här har det näst intill stormat, åskat och regnet har vräkt ner, burrr. Har inte hoppat små grodorna i dag, det hoppade jag över :-)
Kram vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

20 juni 2008 20:25

Jag önskar er en härlig Midsommarhelg med vackert väder.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margus

20 juni 2008 20:33

Hmmm... Skogsfrun påpekar något om min länkning i kommentar som ej funkar och här sitter jag som en fågelholk och fattar nada. Vad, vem, varför, vadan och varthän.. "Har jag gjort bort mig nu igen?" Skogsfrun får maila mig om saken.

 
Ingen bild

Ruth

20 juni 2008 22:31

Ruth blandar sig i leken (länken) på Skogsfruns blogg inlägget den 19, du hade glömt .se i slutet på din adress och då kunde inte sidan visas, sluta nu att fundera på det, gåtan är löst :-)

 
margus

margus

20 juni 2008 23:36

Åh, tack snälla Ruth!
Knepigt, tänkte jag, det fylls ju i automatiskt. Upptäckte nu att det varit ofullständigt länge. Härmed åtgärdat. Kul med gåtor ;-)

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards