Fågelperspektiv

Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Margus - 10 juni 2008 22:10



... som slänger sig, svenskar som kutar runt, svenskar som dribblar, svenskar som skallar, svenskar som hoppar... och svenskar som just i denna stund gjorde 1-0 mot Grekland (eller Geekland, som Jide skulle sagt). Målet gjort av Zlatan.


Tittade en stund på matchen och då var det hoppfull fart på De Våra. Men när dom började dribbla framför eget mål på svenskars vis blev jag så nervös att jag lämnade fältet. Klokt av mig, för nu blev det  2-0 genom Petter Hansson.


Husbonden sitter som klistrad. Själv nöjer jag mig med rapporter från dunklet. Men heja, heja....

Av Margus - 10 juni 2008 21:32

Brrrr... stängde just fönstret efter kvällsvädring, nu gäller tröja på. Hej, vad vädret svänger, halv storm i natt. Ja, enligt MITT tyckande alltså.


Natten var jobbig, somnade aldrig på grund av hjärtklappning, dunk, dunk, dunk. Steg upp och fick syn på REGNSTÄNK på plattorna... Jösses, HÖET...!!! Vi hade ju hö ute på luftning. Inte kunde jag somna efter den erfarenheten...


Klev över vägen i morgonrock och bar in balarna under tak. Klockan fyra på morgonen! Iklädd morgonrock och med håret på ända! Vad allt händer inte under nattens timmar. Sov sen gott i två timmar innan det var dags igen. Läkarbesök väntade. Tur att höet kom in, det hade regnat mera.


Färden till sjukhuset i La Stada ackompajerades av omkringflygande kottar, grenar samt andra lösa ting som inte alls hör till naturen. Stundtals låg dimman tät då den ökentorra jorden flyttade sig. Läkaren klämde på bursan och sa "den får vi ta nån gång - vi hör av oss"... det var över på fem minuter.


Husbonden fixade middag, tournedos (mat för en karl), och sen... sängen. Det har varit fööör mycket av allt, först död och begravning, sen värmen mitt i efterdyningarna och nu blåst. Nu får det snart vara slut på ärenden. Sov djupt ett par timmar, drömde rörigt, huvudvärk, och sen upp och till tippen med full släpkärra.


Ser fram mot tre dagar med EGEN TID. Husbonden ska till jobbet. "Du kan väl dammsuga nån dag", säger han. Men... han är då för rolig, denna där...;-}

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards