Fågelperspektiv

Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Margus - 9 juni 2008 22:48



Om det finns nåt som kan få ner mig i varv så är det Foyle, gamla hederliga trivsamma Foyles War, brittisk deckare i 40-tals krigsmiljö. Del 1 av 4 gick i kväll och efter den var alla ambitioner som bortblåsta. Härligt.


Annars var det drag under galoscherna idag, blåsten kvarstår, tempen har sjunkit och kvällens vädring blev riktigt huttrig mot slutet. Bar till och med tröja...! Nu väntar vi bara på den saliggörande nederbörden, fast den får gärna vänta tills i morgon. Dammiga höet är ännu ute på vädring.


Husbondens bil var på översyn och medan vi släppte lös Bandyklubben i pappas lägenhet för att hämta möbler till deras secondhandbutik, en populär butik som inte säljer vad strunt som helst. De tog nästan allt. Beundransvärt vad folk jobbar och sliter ideellt!


Slutet nalkas med bekymren för pappas lägenhet. Tömning av sista resterna är beställd, städning likaså. Sorgligt att skingra allt men sånt är livet.


Kutterspån till marsvinen hämtades när bilen var klar. Husbonden for efter vägsalt medan jag "dog" en stund i tv-soffan, när jag kom till liv igen var vägen saltad.


Köpte batteribelysning och innerslang till min punkade cykel som ska tas i bruk inom kort. Problem: äger ingen cykelhjälm. Vägrar använda de tävlingsdesignade 'hemskiteterna' som marknaden erbjuder, funderade istället på mopeddito men tror det blir ridhjälmen när jag väl ska ut på Stålhästen. Den är allra snyggast, folk får tycka vad de vill.


Till kirurgen i morrn för uppvisande av min bursit (inflammation i armbågens slemsäck). Snart ska bursan bort, den blev aldrig sig själv efter borttagning av vårta därstädes. Faktiskt precis ett år sen den började krångla, ser jag i bloggen. Så kan det gå när inte haspen är på.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards