Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Margus - 27 maj 2008 21:54

Har nästan lust att sätta upp en lapp på dörren när jag lägger mig vid dammen. Men å andra sidan springer ju folk inte ner dörrarna för oss heller.  Vad är det för mening med en lapp som ingen läser....?

Mesta delen av dagen har tillbringats med denna utsikt. Valda delar av kroppen har placerats utanför parasollen, bara inte huvudet. Underbart.

Fläktar det lite så knirkar det i tackel och tåg på den stora parasollen som vore man på en båt, en träbåt.






Av Margus - 27 maj 2008 21:50

Skuggan är min ständige följeslagare på promenaderna. Fast hon följer bara med när det är soligt. Lite tjatigt att titta på, så det är skönt att vara för sig själv när solen går i moln.

Men ibland är man så borta i tankarna att det kanske är bra med en påminnelse om sin lekamen. Bara att kika neråt och kolla. Ständigt där.

Av Margus - 27 maj 2008 21:29

Ensamstråt i morgonljus. Inte en bil i sikte. Fridfullt.

"Gå ut min själ och gläd dig vid den store Gudens gåvor".

"Se, hur i prydning jorden står, se, hur för dig och mig hon får

så underbara håvor."

Rågen har redan nått 60 cm höjd, om det nu inte är rågvete förstås... Det händer nya saker inom odlingen numera och lantbruket är inte som i min ungdom.

Läser på Wikipedia att vi utöver våra fyra klassiska sädesslag havre, korn, råg och vete kan räkna med ytterligare fler: dinkel, hirs, ris, majs, sorghum, rågvete samt durumvete, speltvete och bovete. Den sistnämnda är inget vete, sägs det, utan en blomma som används som vete.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards