Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Margus - 11 maj 2008 12:19

Fick ett fint samtal i går förmiddag från PRO-kören där pappa var aktiv medlem. De vill komma och sjunga på begravningen. Väldigt rart och jättegulligt. Hade inte haft en tanke på detta och det blev en väldigt fin överraskning.

Först tänkte jag bara på praktiska problem om hur man prickar in det i "programmet" men sen blev jag bara ödmjukt tacksam och rörd och snyftade en halvtimme efter samtalet. Vilken minnesvärd begravning det kommer att bli! Och så blir det ju lite folk på minnesstunden efteråt. Skönt när man slipper vara bara några få.


Sen gaskade vi upp oss och drog till lägenheten för att plocka i personliga ägodelar under tre timmar. Fick med mig både mammas och pappas fickdagböcker och efter en titt i dessa under sen kväll var det snyftvalsen igen.


Pingstafton blev det till slut även för oss då vi hux flux blev bortbjudna till Vännerna som påbörjat sitt flyttstök. Kaffe med frallor på verandan med grannars hästar i gröna hagar att vila ögonen på. Vännerna har just fått ny lägenhet i Byhålan och hela sommaren kommer att passera revy för dem mitt i flytten. Huset ska säljas och snart är det visning... herregud... det är drag under galoscherna.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards