Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Margus - 2 maj 2008 23:40

Inte så rofyllt idag som man kunde önska. Pappa är mycket sämre med hjärtsvikt utöver övriga sjukdomar. Hemsjukvården ringde mig på förmiddagen om det försämrade tillståndet och kallade in extra personal för ständig tillsyn i helgen. Imponerad över organisationen!


Pappa hade ont i hjärtat och fick nitro...nånting som lindrade kärlkrampen och morfin mot smärtorna. Han sover mest hela tiden och orkar inte vara vaken tillräckligt för att få något i sig. Somnar under matning. Han tittar upp då och då och skiner upp när han ser mig. Viktigt att finnas där så ofta som möjligt men vågar inte ta fulla ansvaret att vara där ensam. Känns mycket bra med ständig hemtjänst på plats och sjuksköterska tillgänglig. Otroligt, vilken hjälp! Som sjukhusvård på hemmaplan.


Alltså  blev det inte deklarerat i dag heller... och "manusstopp" närmar sig raskt. Får ta detta på "lediga" stunder i morgon. Nu orkar jag inte. Hemtjänsten ringer om det sker någon drastisk försämring så det är jag beredd på. Således en ledsam födelsedag för mig. Tur att Husbonden har några lediga dagar för markservicen hemma.

Av Margus - 2 maj 2008 00:15

 

Äntligen vårsol och värme, det tycker tycker hundarna om.

Sigrid och Ulrik i rofylld vila vid grinden härom morgonen. Den Gamle kan koppla av när Vaktmästarn är i tjänst. Många sådana dagar är att vänta.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards