Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 april 2008

Av Margus - 26 april 2008 22:52

Var gång jag öppnar vårt kaffeskåp blir jag lycklig. Är helt tillfreds med planeringen där. Ja, det är inget märkvärdigt, många andra har säkert löst det på liknande sätt. Människan strävar ju efter rationalisering men här anar jag perfektionen ur min synvinkel.


Här finns allt i genren. Inget spring hit och dit, bara öppna skåpet och välja. Kaffebryggaren rakt nedanför och vattnet ett halvsteg åt sidan. Skåpet rymmer te, cappuccino, kaffe, kaffedopp i form av kakor, muffins, mandelkubbar, våfflor, pepparkakor och finskorpor (favoriten för dagen). Där finns bitsocker, sacketter, servetter, kaffefilter, liten gräddkanna i form av rosa gris, > 15 muggar, kaffeskedar, tandpetare samt Samarin. Och Oboy.


Bakom kaffebryggaren syns en icke så praktisk hylla med en samling käcka och/eller vackra burkar som ännu inte funnit sin rätta användning. De bara ÄR. Där hänger en snabbtelefon till garaget som upphört fungera men kvarhänger som erinran om nybeställning. Hundskålarna med Ulriks medicin har också sin boning där.

Av Margus - 26 april 2008 22:40

Rusty flyger! Den kopparröda kanarieungen med korta vingar har äntligen fått luft under dessa. Härligt! Inga eleganta flygturer men med övning kan det bara bli bättre. Han kan således bo kvar och slippa vara olyckligt på golvet. Han var verkligen deprimerad när han såg yngre kompisar gå förbi i utvecklingen och flyga med de andra medan han blev hjälplöst kvar. Jo, han gjorde idag några turer som vi såg med egna ögon. Underbart. Heja lille Rusty!


Gretchen, hans mamma, har lagt sig i nytt bo på FYRA ägg. Tänker slå på stort, tydligen. Gyllen från Googles senaste kull är riktigt försigkommen och lägger sig lite här och där. Just nu HÄR i Gretchens bo när hon var ute. Gretchen fick borra sig ner under Gyllen för att komma in till sina egna ägg.


Nymferna Mellis och Pärlvit flyttade i kväll in till kanarievoljären. Blev som väntat ett kacklande och flaxande. Småfåglarna blev förskräckta över de nya 'kråkorna' och satt som förstenade med sträckta halsar och tittade på nykomlingarna. Senare sågs Pavarotti bryta isen, han har ju försörjningsplikt för fyra små på golvet och tre uppe hos Helmut. Nymferna fann varann och inspekterade storögda sin nya miljö.

Av Margus - 26 april 2008 22:19

Stillsam dag. Kändes redan vid uppstigningen att ekorrhjulet varvat ner, kraften runnit ur kroppen och att dagen skulle gå i slow motion. Så blev det. Behövligt efter fjorton dagars fläng hit och dit. Gångandet sköts först upp till eftermiddagen och blev sen inte alls av.


Hängde halvliggande och halvsovande över bordet med ett sudoku när pappa ringde från sjukhuset och frågade om vi kommer... "hans penna var slut"...! VA...! Såg framför mig en tretimmarsutflykt för att överlämna en penna...! Nu är han igång igen, alltså. Känner sig återställd och drar igång projekt, vilket i och för sig är roligt, men...

"Nänänä... jag är trött, vet du... jag ska vila. Du får fråga personalen" stönade jag. Betydligt lugnare än jag kände mig över den vanvettiga idén. Efter detta tarvades samtal med både Väninna och Husbonde för att lugna ner mig.


Tupplur efter middag i baden-baden intill fågelvoljären med kudde, stora kappan och filt. Somnade på stört, sov i två och en halv timme, vaknade sömndrucken och fann att hundarna utfodats. Gott.

Sigrid och Ulrik var egentigen trötta efter besöket igår, satt på rumpan med slutna ögon, halvt på spänn ifall att Toste skulle återvända. Vaktmästare får inte somna på sin post.


Husbonden har bytt ut markistyget som hämtats i fredags. Blev bra sånär som på en grej. Den vågade kappans kantband har fått FEL färg på TVÅ av fyra markiser! Husbonden var beredd att acceptera men nu ilsknar jag till. En månads väntan på att felaktiga mått rättats till och sen händer detta. Flera resor i onödan och förbaske mig om dom ska komma undan med saken. Ringer på måndag och kräver rättelse. På krigsstigen.


Dammfiskarna piggnade till av ljumma vindar och frostfri natt. Kom upp till ytan ur grodleksgrumligt vatten och mimade hunger. Jättesöta, de tittade långt efter Husse som hämtade maten för första utfodringen efter vintern.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards