Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Med ögon på trekvart

Av Margus - 28 mars 2008 22:28

"Thank God it’s Friday" hette en disco-LP jag köpte i den grå forntiden. Var ute efter lite pumpa-pumpa. Den var inget bra. Motsvarade inte alls förväntningarna. Inte heller denna fredag kväll är någon höjdare. Sitter just och småhuttrar efter att tempen sjunkit till kamintändningsdags efter Så ska det låta.

"Oh, God I’m tired" vill jag istället utbrista. Ögonen hänger på trekvart och har gjort så hela dagen, ja, egentligen flera dagar i rad. Tror det beror på den illa tajmade vintern. Snackade runt med folk i affären idag och dom tyckte detsamma. Tröttheten var tämligen utbredd och man skyllde samfällt på snön och kylan. "Thank God, I’m not alone" utbrister jag istället.

---- 

Så trevligt 'Så ska det låta' ändå är. Prestigelöst och glatt och med gott humör och leklynne. Är lite bränd från förra fredagen när Carola saboterade tillvaron... eller var det SVT själva? Skvallerpressen fick det att framstå så.

----

Trevlig kille ringde ikväll med beröm för en avhandling jag gjort för några år sen. Sånt piggar alltid upp. Vi hade visst talats flyktigt vid på ett årsmöte någon gång och nu samlade han sig för ännu ett sådant i morgon. Vi var snudd på befryndade själar.

----

Etapp II med övervakningskameran har inletts. Fick bild men inget ljud. Husbonden var eld och lågor och rusade ut i fågelhuset med kameran, men tv-skärmen envisades att vara blå. Upptäcktes att yttepytteantennen måste stå precis rakt upp för att få bild. På både kamera och mottagare.

Men… fortfarande intet ljud. Typiskt. Säg det som går på räls. Gav upp.

-   Men du hade ju stängt av ljudet, ropade Husbonden strax.

-   Javisst, ja, det hade jag glömt.


Det hände när jag tog mig en lutare till 24 Direkts riksdagsdebatt som jag hade på mest för att uppnå lämplig ljudmatta för hundarna så att dom inte skulle stoja till över småsaker när jag precis har somnat in. Det är dom annars experter på och jag brukar få hjärtsnörp. Dom uppförde sig som små lamm, men riksdagen tjattrade om försäkringskassan. Oerhört viktigt egentligen, men jag orkade bara inte.


Ute tar det visst i att blåsa igen. Det må vara hänt bara vindarna kommer från rätt håll, dvs. söder.

Neej, nu tar tröttheten överhanden när kaminvärmen sprider sig i Lilla Huset. Jag stupar och bloggens besökare önskas god natt och trevlig helg!

 
 
Ewa

Ewa

28 mars 2008 23:32

Operation + undersökningen kostade CA 6500. Alla grisar är försäkrade, så vi behöver "bara" betala ca 1600.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards