Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Kvällsbetraktelse

Av Margus - 24 mars 2008 21:41


Nääe, nu är jag redigt trött på det här vädret. Och på påsken. Det var minsann den tristaste påsk jag upplevt, helt utan påskkänsla. Bara de uppsatta påskfjädrarna i riset utanför erinrar om att det faktiskt var påsk. Först slokade de i ösregn, sedan kom snön. Jag skrev då att jag inte kunde bestämma mig för om det såg fånigt ut, eller tappert. I kväll när ännu ett snöfall drösat ner vet jag… det ser rent löjligt ut.

Om denna vinter består till nästa helg när vi går över till sommartid blir det dessutom störtlöjligt.


Egentligen menar jag att det är bra för naturen att våren dröjer något, men detta är bara för mycket. Jag lider med de anlända flyttfåglarna.

Vad gör tranorna? Är dom kvar borta i skogen? Går dom där med hängande huvuden och uppdragna axlar och sparkar i tuvorna? Och gärdsmygen som har varit här hela o-vintern… var ska den hitta mat nu? Och rödhaken?

Och alla lärkor och vipor som for över åkrarna, sprudlande lyckliga över att de hittat hem från genomlidna umbäranden. Bofinken som kommit såg fräsch ut häromdagen och trastarna är hungriga av bara den. Vi vräker ut äpplen och bröd. Frölagret är slut och måste förnyas i morgon dag.


Nääe, säger jag. Läget är visset om någon frågar mig. Tänker inte riskera nytt ryggskott eller annat elände genom att vandra runt i nordpolsmiljön och halka på översnöade isfläckar. Jag strejkar.

 
 
Alle

Alle

24 mars 2008 23:17

Ja fy ...varför skulle detta vädret komma nudå??? jag som vill ha vår!!
Och stackars små fåglar...visset läge här också..börjar att bli förkylder dessutom...nu drar jag täcket över huvudet och protesterar....kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

24 mars 2008 23:21

Nämen vännen, nu låter du väldigt nere när snön tynger dig, så mycket kan det väl ändå inte vara.. Trösta dig med att snön är övergående snabbare en blixten, snart tittar vårblommarna fram igen..
En tröstekram..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

25 mars 2008 08:25

Strejk är ordet sa Bull! skogsfrun vägrar att plocka fram broddarna igen;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards