Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Margus - 22 mars 2008 22:26

Tretton koltrastar har samlats på gården i kylan. Fröutfodringen har utökats med äpplen, bröd och russin. Första bofinken kom hem lagom till kylan, en överlevare som klarat resor bort och hem. Ska han behöva dö här? Är tranorna kvar borta i skogen? De stora skarorna väntar på ön Rügen för att vänta på rätt väder. Men kall natt väntas, för ort och årstid alltså, ner mot tio minus under fullmånen. Måtte det vända nu. Detta var inte roligt. Fryser ända in i själen.


Det var första gången jag var hemifrån på några dagar när jag idag körde hem pappa efter påskmiddagen. Snön hade drivit igen vägen så att plogen varit framme. Vi märker inte mycket här i vårt lilla hörn av världen. Väl därute såg jag att boskapen gömt sig i ligghallarna. Alla samlar sig för att stå ut kommande natt. Mina promenader har fryst inne, jag lider av blåst och frost och har gått i strejk. Måtte det vända nu.

Av Margus - 22 mars 2008 22:19


 

Den eldiga springaren köptes på marknad. Sades vara äkta konsthantverk. Visst förstod jag att den var massproducerad. Det såg man ju av sammanhanget. Men vad bryr jag mig om vad som är äkta eller inte när hela själen säger "JAG VILL HA". Impulsköpet har aldrig ångrats. Bryr mig faktiskt inte om hur den skapats. Älskar den här pållen, tittar och njuter. Den sitter på väggen i trappan upp till övervåningen, mitt i Lilla Huset, och syns med ens man kommer in genom ytterdörren.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards