Fågelperspektiv

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Margus - 10 mars 2008 21:40

Grattis till häcklöparen och "Hela Sveriges lilla fästmö" Susanna Kallur som valts till Årets Kvinna 2008.

38 000 av Aftonbladets läsare har utsett henne. Kallur vann överlägset bland tio kandidater, varannan röst gick till henne.


Kandidaterna placerade sig så här:

1. Susanna Kallur, häcklöperska

2. Charlotte Kalla, längdskidåkare

3. Barbro Jönsson, chefsåklagare

4. Maria Lundqvist, skådespelerska

5. Elisabeth Massi Fritz, advokat

6. Marie Picasso, sångerska

7. Annika Dahlqvist, allmänläkare

8. Klara Zimmergren och Mia Skäringer, komiker

9. Annika Norlin, artist

10. Maria Sveland, journalist och författare


Undrar bara varför man utser Årets Kvinna 2008... NU... så tidigt på året?

Kan tyckas vara lite tidigt.



Av Margus - 10 mars 2008 19:59

I ett tidigare inlägg Rena vansinnet tog jag upp rena fånerier som förekommer när företag ska "kompetensutveckla" sin personal. Fick där en härlig kommentar från Marianne som en gång vägrade medverka till lek med sugrör och toarullar på sin arbetsplats i sådan s.k "utveckling". Riktigt uppiggande med ännu en rebell!


Väninnan bidrog med en historia från liknande "hjärntvätt" på sin f.d arbetsplats i industrin där hon ENSAM ifrågasatte projektet. Det hette då att "henne fick man se upp med"...!


Detta är bara för underbart. Jag blir rent lycklig av att höra om modiga kvinnor som vägrar ställa upp på dumheter.

Beskrev själv i ett inlägg HÄR hur jag höll på att förlora mitt första jobb när jag vägrade vara lucia i deras luciatåg (jag vägrade ju inga arbetsuppgifter).


Men... så tänker jag med ens... är det bara kvinnor som vägrar utföra larvigheter? Hör sällan talas om män som vägrar. De ställer snällt upp även om det är larv. Men det är ju också mest män som kommit på de dumma  hjärntvättslekarna.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards