Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Margus - 29 februari 2008 19:28

Herreminje nu blir det med blåst. Fy fasen vad tjatigt.

Försöker ägna mig åt annat för att inte tänka på det. Har inte promenerat på en vecka, trött på att ständigt befinna mig i motvind.


Städning i fågelhuset och allt bärande härom dagen kompenserar med råge denna brist. Fast jag sörjer det lite. Ska bli kul när man kan starta upp igen och känna sig som en människa. Det måste väl för jesse namn lugna ner sig lite.

Skottdagen lider mot sitt slut, en högst ordinär och tråkig extradag. Köpt hem mera vildfågelfröer och hundfoder, var en sväng på apoteket efter Ulriks medicin, städat för marsvinen och dammsugit. Känns lite gladare när solen skiner utomhus även om det som alltid på våren är mycket kallare än det ser ut.

Prövade hur det kändes i vårhörnet, där det oftast är lä. Mmm, hyfsat, men solen är inte stark nog för att värma... ännu. För att slippa solstressen inleds nu brun-utan-sol-behandling i ansiktet. Man blir lite gladare när man tittar i spegeln.


Såg i tidningen att vår Byhåla ska få Kungabesök i höst. Jo, det är faktiskt sant. Men när jag läste om kommungubbarnas glädje och planerna inför detta såg jag bara Lars Molins komedi "Kunglig toalett" framför mig och började fnissa så tårarna rann. Undrar just om de verkligen stannar till...

Men jag har skrivit in KUNGABESÖK i almanackan. Det har jag. Tänker nog försöka få en glimt.


Oj... nu är det snart dags för Så ska det låta. Saknar redan På Spåret som jag skulle kunna se året igenom utan att tröttna.

Bloggbesökarna önskas en TREVLIG HELG!


Av Margus - 29 februari 2008 19:17

Äntligen har Papageno läkt sin sårskorpa fint, den som han ådrog sig i stora kokosnötstumultet. Han slipper nu kallas Skorpan längre. Tumultet beskrivet HÄR.

Vi var riktigt oroliga ett tag för det var ingen grann sårskorpa han hade. Se lilla bilden. Nu är han så gott som återställd. Härligt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards