Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Margus - 21 februari 2008 18:50

(tja, varför inte…?) då skulle jag:

Starta ett par trevliga företag med sånt jag gillar, t.ex ett stuteri, en kennel, boutique, husbyggnad,… osv. i den stilen. De behöver ju inte ens gå med vinst. Och detta för att på nära håll följa verksamheten och påverka inriktningen i stort. Neeej, inte arbeta på fullt allvar, det skulle alla mina anställda sköta, från grovjobbet ute till grovjobbet inne med finansiering och redovisning. Själv skulle jag bara glassa med. Syssla med det som roade mig.


En del medel skulle skänkas till vettig verksamhet för skola, sjukvård, äldrevård och djurvård.


Då skulle vi köpa en närbelägen mark uppe på åsen här intill. Marken vi tänker på är väl 3-4 hektar stor skogsmark som skulle inhägnas, gärna larm och bevakning. I ena änden av området där skogen omringar en stor glänta skulle bostaden vara.

Med parknatur, stor naturdamm, låsta grindar vid vägen med fjärrkontroll, lång uppfartsväg på vacker marksten (uppvärmd) och belysning hela vägen. Stor verkstad till Husbonden. Hela härligheten skulle inhägnas med viltstängsel och tätare dito nedtill så vi kunde ha hundar lösa utan rädsla för trafik, andras löslöpande hundar eller viltjakt. Stor fågelanläggning med diverse luxuösa bekvämligheter i anslutning till bostaden. Marsvinsavdelning i bostadshuset. Kattavdelning också, båda med anslutning till stora utehagar.


Bortsett från tänkta företag ovan inte så vansinnigt annorlunda mot idag, bara större, bättre, rejälare. Inga långväga resor till svettig sol, ficktjuvar och livsfarliga spindlar. Möjligen några tågresor inom Sverige och någon dito till Österrike eller så.


Suck... Det var ett tag sen jag drömde om detta. Är för stor realist för att tänka på sånt som aldrig blir. Men ibland så… en liten stund. Som nu.


Men hur ska man kunna vinna 63 miljoner när man inte spelar….??

Det är bara Husbonden som lämnar in Lotto regelbundet. Jag vinner ALDRIG, ingen idé.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards