Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Snabbare bredband, jippie

Av Margus - 6 februari 2008 23:34

Har denna dag icke lämnat huset annat än för min promenad. Kände lust redan i morse (vårkänslor) men fick vänta tills ösregnet upphört. För första gången på länge gick jag med kapuschongen nere, härligt. Men på hemvägen åkte den upp igen när vinden drog på. Det är tämligen tjôtigt med all denna blåst! Gillar nästan alla väder utom blåst och frost samt stekhet värme. Är väl en sån dar lagom-svensk, kan jag tro.


Husbonden har redan kommit över barnstadiet (hehe) i spelövningarna på datorn, det blev till att leta fram annat normalkul pyssel. Finns faktiskt flera såna sajter på nätet.

Och ju mer han håller på i datorn, desto mer upptäcker man ska installeras; typ Flash Player, Adobe Reader, Office. Så det blir till att rycka in och fixa emellanåt. Upptäcker att jag låter som ett sjujäkla proffs... men DET var verkligen inte meningen.


Det kom en verklig överraskning idag med posten. Vår internetleverantör ökar hastigheten på vårt bredband (ADSL) från 2 Mbit till 4 Mbit utan att höja kostnaden...!!??? What means? En luttrad själ undrar: var är haken? Det visar sig väl snart kan jag tro.


Nä nu är det verkligen dags att uppsöka kojplatsen. Gonatt.



 
 
Ruth

Ruth

7 februari 2008 00:21

Grattis till ett snabbare ADSL, du kommer att märka skillnad. Själv har jag den turen att kunna få bredband 100.0 mbit/s så min dator är supersnabb. Kul att husbonden har börjat komma underfund med allt datortjosan. Du har så rätt i att det finns hur mycket som helst där ute med spel och förströelse, för avkoppling och nöje.
God natt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

7 februari 2008 18:39

du är ihärdig i gången, skogsfrun måste skärpa till sig. Bara foten blir helt bra så. Grattis till ökad speed på nätet:) vi har också 100 bitar här, man vänjer sig fort och blir änna fartblind, hehe.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards