Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Sån här är jag

Av Margus - 25 januari 2008 10:59

Har läst dödsannonserna i tidningen. Var inte med i dag heller, så det är dags att dra igång dagen.. hehe. (Nä, man ska inte skämta om döden.) Har nu skött fåglar och marsvin.

Snöblandat regn plaskar och skvätter, det blåser och stormar. Från arbetsplatsen vid datorn syns den gamla sälgen vagga betänkligt. Mysigt med heldag hemma, inga plikter som hänger på axlarna.

Svårt ställa om fokus när bokslutet sköts upp. Ryggskottet lugnar sakta ner sig, struntar i långa promenaden i dag också. Eldar i kaminen, töjer och stretchar nu och då, gosar med hundarna, bloggar lite.

Snart ska jag rensa arbetsbordet och samla mig för nyttigare saker.


Prövar ett personlighetstest jag hittade hos Ruth. Svårt svara korrekt när man en gång var på ett sätt men nu inte känner igen sig själv. Tyvärr stämmer utlåtandet nog ganska bra på mig. Egenskaper som inte är nåt att stoltsera med, men jag bjuder på dem ändå. Fast testet glömde att jag har känslor och empati också...;-)


Enligt testet är jag :

Utåtriktad, planläggande, och abstrakt tänkare

Är mycket intresserad av, vad som pågår i omgivningen. Gillar att prata med andra (nästan om allt) och att vara med, där "det sker".

Gillar att ha struktur och ordning i livet. Använder kalendern flitigt för att hålla koll på saker som ska kommas ihåg. Fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan omgivningen emellanåt uppfatta dig som lite dominant.

Fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Tänker logiskt och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor från samma värderingar som du bedömer dig själv.

---

stilla flyter dagarna

det regnar utanför

leriga är vägarna

i ryggen är jag mör

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards