Fågelperspektiv

Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Margus - 20 januari 2008 20:51

Den målsökande roboten avvek från bokslutet och såg ett underbart färöiskt reportage om skulptören Hans Pauli Olsen på tv. Oooh, vad jag älskar såna program! Världen är full av kreativa människor som sysslar med så mycket roligt och vackert. Man ska förgylla sitt liv med att ta vara på dem.

Var rätt så duktig med bokslutet igår och körde intensivt till klockan ett på natten. Somnade nöjd.

Fortsatte idag nån timme och ...körde fast. Gick en promenad istället och blåste rent i huvudet. Kom fram till följande: Om detta vore ett normalt bokslut hade jag kommit mycket längre, men nu ska verksamheten avslutas och jag fixar inte den övre divisionen. Inte på egen hand i alla fall. Bara att inse fakta. Lägger mitt öde i revisorns händer. Han får leda mig.

Husbonden har följt skidskyttet där det äntligen gick bra för vår Anna Carin Olofsson. Och Björn Ferry! Vilken dag! 

Nu blev jag trött. Bara sååå trött. En körig dag väntar i morgon. Till veterinären i Grannbyn för tandstensborttagning på båda voffarna med många ärenden samtidigt. Klippning av Husbonden, inköp av RÖD brödrost, som vi längtat efter länge, en dito till Pappa som också behöver våffeljärn, mikrovågsugn och säng, en sån där med fjärrkontroll som man ändrar ställning på. Säkert dyker fler ärenden upp dessutom.

Får nog natta tidigt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards