Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Trivsamt hemfridsbrott

Av Margus - 31 oktober 2007 20:10

Har nyss avslutat ett tossigt samtal med en ung man som bröt mycket på arabiska.  Fnissar än. Det var Telia som hade bra erbjudanden för mitt abonnemang, och det kan man ju inte negligera. Annars brukar jag bryskt avfärda alla försäljare som tränger igenom NIX-spärren. Men nu... puh... det blev jobbigt...hi hi.

Han började med sitt arabiskklingande namn som bara lät kryptiskt och "hur är läget" eller nåt sånt varpå jag klippte av med "vad vill du?". Inget small talk med försäljare här! Är tämligen skoningslös. Säger ibland "vill du sälja nåt eller tigga pengar?". Det brukar göra susen, sen klipper jag av med att jag inte vill. De flesta rättar sig efter beskedet, om inte - lägger dom på när jag påstår att det är hemfridsbrott.

Men nu hörde jag bland alla smattrande konsonanter att det handlade om Telia, som jag fortfarande vill ha, så jag stålsatte mig. Ock, ock, ock... beloppen blev röriga i min hjärna. Var fortfarande tveksam när han läste upp ett muntligt avtal jag skulle godkänna. Fattade inte mycket, men förstod att det var något bra. Han kunde inte alls uttala ordet SKRIFTLIGT (undra på det - vilket ord!). Sa så snällt jag kunde att han inte pratade så tydligt, och för att göra en lång histora kort så tragglade vi oss småleende igenom detta. Stackars kille! Som han kämpade på, men han var glad ändå och jag var så snäll jag kunde. Ja, herregud... vilken grej. Jag accepterade.

 
 
Erika

Erika

1 november 2007 10:28

Trots mitt skyddade telenummer, så händer det t.o.f att det rings och ska pracka på mig än det ena än det andra. Eftersom ett skyddat nummer skall var en omöjligheter att ringa till, så blir jag inte lite sur. När så den som ringer upp, inte förstå att mitt intresse är noll och intet, så brukar jag avsluta med orden. Thank you and goodbye Mr slow. Sedan lägger jag helt sonika på luren.

Faktum är att det var länge sedan det ringde till mig i det syftet. Jag är väl en visa i den världen numera kanske. Så ska en slipsten dras enligt mig. :)

http://margus.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

1 november 2007 17:36

Gjorde du! skogsfrun hängde inte alls med i svängarna* och så skulle man godkänna avtalet genom röstinspelning. Lurt tyckte skogsfrun och sa goodby. Dumt alltså?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margus

1 november 2007 20:22

Skogsfrun:
Nog inte så dumt att avvakta, när man ändå inte hänger med. Ringde idag till Telia och frågade vad saken handlade om...ifall...
Jo, det var byte från Telia Alltid till Dygnet Runt. Man har 17 dgr ångerrätt efter mottagen bekräftelse, så vi hinner räkna på det.
Framförde det olämpliga i "utpressningssituationen" med otydligt tal.
Bra med det samtalet. Fick svar på en massa andra frågor jag burit på i något år.
----
Erika är tuff och rakt på, det är rätta takter. Hårt klimat kräver ofta hårt handlag. Här gäller det att slåss med näbbar och klor. Men NIX-spärren gäller inte för företag där man redan ÄR kund. Och de är förstås välkomna hos oss.

 
skogsfrun

skogsfrun

2 november 2007 06:46

skogsfrun har ändå svårt att tro att de gör sig så mycket besvär för VÅR skull? Eller är de rädda att tappa oss (i golvet;) som kunder?

http://barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards