Fågelperspektiv

Alla inlägg under september 2007

Av Margus - 16 september 2007 23:35

Oj då, somnade visst ifrån bloggeriet i kväll. Har gått i ett hela dagen...


Upp halv sju när Husbonden kom hem från jobbet. Skötte marsvinen, de små raringarna. Bibbi bet mig i fingret, hihi, lilla sötnosen. Inte illa ment, hon var bara så ivrig när hon kände gurkdoften och jag fipplade för länge. Kunde inte hålla sig och tog ett tag om det hon trodde var gurkan - mitt pekfinger... Ett rejält tag. Hon var helt övertygad och drog in hela min hand i deras lägenhet. Ingen idé att försöka komma loss för då skulle det gjort ont på riktigt. Upptäckte till slut misstaget så hon äntligen kunde få läckerbiten. Hon älskar gurka! Det fanns inte ens ett märke på mitt finger.

Disig dag, milt och duggregn hela dagen - mitt älsklingsväder! Gick fem kilometer vid niotiden, regnställ och sydväst. Underbart! Höll på i fågelhuset när pappa kom med färdtjänst, som avtalat. Bjöd på kaffe, förberedde maten, mycket pyssel och prat. Väckte Husbonden som hann vakna lagom till fiskpuddingen (ljuvlig, precis som vi ville ha den), alla mätta och nöjda. Höst och vinter är matlagningens förlovade tid.


Körde hem pappa vid femtiden, handlade på vägen. Sen ringde telefonen, i ett, i ett, i ett... Hann hämta hö till marsvinen, sen gick telefonen varm i 4,5 timme - utan uppehåll. Jojomän, det går alldeles utmärkt. Inte med en och samma, det var Väninnan och två andra kompisar. Den ena ville ha hjälp med korrektur av en text, behövdes knappt den var jättebra. Upplyftande!

Sov två timmar i tv-soffan efter te och knäckebröd, smöret stod kvar i värmen, och här sitter jag nu. Det har gått i ett hela dagen. Och så får jag se Ruths snälla rader i sin blogg, hi hi. Lyckat slut på dagen! Tack och go'natt.



Av Margus - 15 september 2007 23:01

... och idag firade vi hennes namnsdag med var sitt tuggben till hundarna.

Här en bild på lilla dockan i yngre dar, i Husbondens knä, vid tillfället knappt ett år gammal.

Av Margus - 15 september 2007 12:23

Lämnade in den högtalarkabel vars kontakt jag trampade sönder för lagning i går. Var till dataaffären... Killen tittade en aning frånvänt och sökande och svarade tveksamt: - Vi har ingen sån, men kanske jag kan ta från nåt annat.... Den är ju sex år gammal!

Radiohandlar'n var minst lika brydd men åtog sig ändå fallet, om än tveksamt.


Så har det blivit... det finns inga gamla delar. 

Av Margus - 15 september 2007 12:08

Nämen... 77,1 kg på vågen i morse! Ny bottennotering. Total förlust ÅTTA kg.

Måste bero på den raska promenaden i motvind i går. Undrar om det är särskilt bra med motvind...? Inte vet jag. Vad ska det inte bli idag då när jag ska ut... här blåser av attan.


Är det bara i livets nedförsbacke som man är glad åt bottennoteringar och förluster? Annars strävar man ju mot toppen...

Har nu börjat samla de inlägg som rör resan tillbaka i särskild kategori.


Av Margus - 15 september 2007 12:00

Precis när jag kom ut på farstun fanns denna molnformation på himlen. Den hann upplösas något medan jag sprang in efter kameran, men jag tycker fortfarande den är lik en utsträckt hand. Eller... är det Guds hand?

Vad lär man sig av detta? Ha ständigt kameran nära kroppen!

Av Margus - 15 september 2007 07:41

Slår svt in öppna dörrar när man vägrar skådespelaren "ICA-Stig", Hans Mosesson, medverkan i På Spåret? Genom de populära reklamfilmerna för matkedjan är Mosesson ett levande varumärke. Nu menar svt-ledningen att det skulle bli ett "otillbörligt nyttjande", att tittarna förknippar honom med ICA.

Det trodde reklamnissarna också. Nån vd trodde att matkedjans marknadsvärde skulle stärkts med flera miljoner kronor för varje program. F-n tro't...


Det kan inte vara så istället att På Spåret skulle tvätta av ICA-stämpeln från Mosesson genom att göra hans personlighet bekant för tittarna ???

Kanske inte... jag bara undrar.

Sen har ju dom där reklamfilmerna redan dalat i kvalitét. Dom har väl redan haft sin höjdpunkt.




Av Margus - 15 september 2007 07:24

Demonstrera 18 september med Septemberalliansen

Ett år räcker!

Mot högerpolitiken - för rättvisa och solidaritet!

För gemensam välfärd!


Protesterna riktas bl.a mot: attackerna på a-kassan och sjukförsäkringen, utförsäljningen av statliga företag, allmännyttans bostäder, vård, skola, omsorg och kollektivtrafik. 

I Septemberalliansen ingår inte mindre än 52 organisationer, nätverk, miljö- och vänsterorganisationer, kampanjgrupper mot t.ex utförsäljning av allmännyttan, nedläggning av skolor samt kvinno-, asyl- och invandrargrupper.


Demonstrationer hålls på flera platser i landet den 18 september: Stockholm, Piteå, Västervik, Göteborg, Luleå, Umeå.


Kanske går jag med plakat upp och ner på Storgatan i Byhålan.


Se mer http://www.18september.se/septemberalliansen


Av Margus - 14 september 2007 22:08

Dristar mig till att lägga ut en gammal bild vars fotograf jag inte känner till. Klippte ur bilden från en tidning på 1970-talet. Den har eggat min fantasi ända sedan dess och vi har den på väggen i kontoret. Utöver tvätten som hänger på tork finns gallerförsedda gröna "lådor" på väggen som jag inte blir klok på vad det är. Kan det vara något slags egenhändigt utbyggd balkong av någon händig och djärv hyresgäst...? Inte vet jag. Detta upphör aldrig att fascinera mig.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards