Fågelperspektiv

Alla inlägg den 19 september 2007

Av Margus - 19 september 2007 22:32

Jiihaa... nu har gammeldatorn fått tillbaka sitt ljud... högtalaren är HEL. Tv-handlar'n klarade min (av mig) söndertrampade kontakt och vi har ett bekymmer mindre. Gott.


Ringde kommunen om pappas servicelägenhet i morse. Har nu fått bekräftelse från två håll, så nu kan man börja glädja sig åt att han ska in där. 1 december som tidigast, kanske 1 januari. Himla kul årstid... men det får väl gå. Att få in en 84-årig och sjuk pappa där är värt vad som helst. Mycket planering återstår.


Blev försenad på morgonen men hann gå mina fem kilometer innan regnet kom. Första droppen kändes inte förrän på "målsträckan". Bra tajming. Tog ut mig bra idag. Var dessutom trött efter gårdagens händelser. Blir det numera när det händer föör mycket samtidigt. Somnade i soffan efter middagen med glasögon på näsan och ett sudoku i handen... medan Husbonden jobbade färdigt med voljären.

Detta är inte klokt... men den takten klarar jag bara inte. Oss emellan... det kan vara ganska påfrestande att hålla sin egen takt i vardagen när man har en turbo alldeles intill. Tycker jag gjort framsteg som lärt mig acceptera skillnaden. Det tog "bara" 18 år...!


Men... mot kvällen får den late bråttom. Vaknade i senaste laget och fick störta iväg till affären och bunkra mitt i värsta ösregnet. Vi hade slut på morötter till marsvinen och så kan man inte ha det. Kom hem med fyra tunga kassar. Nej, det var inte morötter alltihop...


Så här års vaknar nämligen min hamsterinstinkt. Vill bara vara hemma och kura så jag fyller varje hylla i hushållet, så man ska slippa att ge sig ut och handla i onödan. Kan ju bli snöstorm, orkan... och you name it.


Kommer att få resa ändå så det räcker. Nu börjar tandläkarsvängen igen. Många resor inprickade i almanacken. Ska äntligen bli fulltandad igen under oktober. Har gått med pinsamma luckor hela sommaren sedan implantaten sattes in. Psykiskt påfrestande när man träffar nytt folk... Istället för ett naturligt leende möts de av en förvriden grimas när man försöker dölja sanningen. Gamla vänner får däremot ta en som man är.


I morron kanske vi får se kanarierna ute. Om de "vågar" pröva nya hålet på "fel" ställe. Ett stort provisorium är det invändigt, men det funkar. Hoppas på gott väder.


Av Margus - 19 september 2007 22:18

Vi kunde inte låta bli.
Kunde bara inte vara utan den.
Vi greps helt enkelt av habegär.
I kväll tändes även baby-kaminen.
Och den funkar.







Kamininstallatören råkade ha den i fönstret när vi var där. Och det var inget att göra åt. Vi föll som käglor och bad dem ta med även "den lille". Det är en modell av det gamla kända danska märket Morsø, i riktigt gjutjärn med en ekorre i relief på vardera sidan. Endast 19 cm hög.


Av Margus - 19 september 2007 22:02

Struntade högaktningsfullt i regeringens bugdetpresentation idag på nyheterna. Orkar bara inte höra allt elände dom hittar på. Tyvärr tränger det in i öronen i alla fall, från olika håll. Den ena dårgrejen på den andra. Och så har dom mage att flina under tiden också. Det här gänget är något av det värsta som hänt landet på länge.

För att nu klara tiden fram till Återtagandet skulle vi alla verkligen behöva ha en "årslön på banken" som dåvarande finansministern Anne Wibble (fp) tyckte att alla skulle ha. Och det kläckte hon ur sig - mitt under 90-talskrisen när alla gick arbetslösa och konkurserna haglade över oss dagligen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards